Cahuita nationaal park

24 augustus 2017 - Cahuita National Park, Costa Rica

Donderdag 24 augustus,

Zelf lekker ontbijt gemaakt , met gekookte eitjes en broodjes. Zitten we net aan tafel komt de buurman helemaal opgewonden naar ons toe en vertelt ons dat er een luiaard in de boom zit vlak achter ons appartement . Hij zit heel laag en je kunt hem zo aanraken. We balen want we gaan eten en we willen onze eitjes niet koud laten worden. Na het ontbijt gelijk maar gaan kijken , maar helaas hij was nergens te zien. We baalden enorm dat we niet gelijk zijn gegaan , nu eerst maar terug naar ons appartement om de rommel van het ontbijt op te ruimen. We pakken alles wat we nodig denken te hebben , want we gaan eerst naar het nationaal park en daarna naar het strand. Als we alles in de auto hebben geladen besluiten we toch nog even te gaan kijken of de luiaard inmiddels weer terug is. Hij is er gelukkig en hij hangt zo laag je kunt hem gewoon aanraken. Het lijkt er zelfs op alsof hij poseert voor onze camera,s . Geweldige foto 's en filmpjes kunnen we maken . Na een tijdje besluiten we hem met rust te laten en rijden naar het park. Er is een mooie wandelroute door het park aangelegd vlak langs de kustlijn . We zien niet veel dieren maar de natuur is prachtig en af en toe kom je dicht bij het strand en er zitten hele mooie stukjes strand bij . Bij het uiterste puntje is in het water een koraalrif wat ook bij het park hoort. Je mag daar echter niet snorkelen zonder gids wat wel te begrijpen is. De route was in totaal 7,5 km lang en schitterend , dieren die we onderweg gezien hebben zij: hagedissen , leguanen  , soort varkentje, grote sprinkhanen ( zwarte en groene ) kapucijner aap , brulapen , wasbeertje, groene papegaaien  en nog wat andere vogels. De laatste 2,5 km liepen we over een loop pad een meter boven de grond, we dachten eerst dat het was omdat het drassig was beneden , totdat Kor ineens een krokodil ziet liggen . Blij dat we iets hoger lopen zijn we veilig voor deze gevaarlijke dieren. Niet veel later lopen we naar de uitgang waar gelukkig ook toiletten zijn, na de sanitaire stop lopen we naar de weg . Als we er zijn zien we een bord Cahuita 5 km. Dat gaan we niet meer lopen en besluiten een bus aan te houden. Niet veel later zitten we in de bus , die ons af zet in Cahuita. We besluiten eerst even naar de accommodatie te gaan en daarna naar het strand. Als we een maal bij de kamer zijn betrekt de lucht en begint het te regenen. Zo heeft het strand geen zin, we zijn gaan slapen , lezen , luieren en kletsen in onze kamer . Als het om een uur of acht droog word gaan we lopend naar het centrum om lekker garnalen te gaan eten. Daarna direct terug om de rugzak in te pakken want morgen beginnen we aan de terugreis. Eerst met de auto naar San Jose en daarna met het vliegtuig naar Panama.

1. Merel Tressel:
    26 augustus 2017
    Jakkie is het alweer voorbij ?!heb genoten van alle verhalen.wens jullie een goede terugreis (kijk naar je uit Bijke! En je verhalen!!) Tot gauw.
  2. Hannie:
    28 augustus 2017
    Gelukkig een looppad boven die krokodillen verder een prachtige vakantie Mams