Cahuita

23 augustus 2017 - Cahuita, Costa Rica

Woensdag 23 Augustus,

Alweer vroeg wakker , het matras is volgens ons aan vervanging toe de veren voel je in je rug. We maken zelf ons ontbijt ( bananenpannenkoeken ) en trekken met de auto eropuit . We rijden langs de kust bijna tot aan de grens met Panama en stoppen in playa Monzanilla . Een leuk strandje waar de golven niet zo hoog zijn en het is geen nationaal park. Kor zegt mooie plek om even te snorkelen en gaat even kijken wat er te zien is onder de waterspiegel . Het valt een beetje tegen wel wat mooie vissen maar niet veel en koraal was er amper te zien. Na een uur of twee relaxen pakken we het boeltje weer op en vertrekken om opzoek te gaan naar Chiquita . Het stond niet aangegeven op de borden , maar we zijn op goed geluk een zijstraat ingereden en wonder boven wonder in eenmaal goed. Een prachtig strand met mooi geel zand en palmbomen langs de kuststrook , kan zo op een ansichtkaart . Hier kunnen we het wel een tijdje uithouden en vullen onze lamzakken om wat te slapen. Als we weer wakker worden is de zon achter de wolken verdwenen . We genieten nog even van het schitterender uitzicht en de blauwe zee en vertrekken weer naar een ander strand. We belanden in Playa Uva, een wat drukker plaatsje waar je prima kunt golfsurfen . We kijken hoe ze dat doen en gaan vervolgens op souveniertjes jacht. Na wat in de winkeltjes hebben gekeken kopen we een lekker ijsje, om onze weg weer te vervolgen richting Cahuita . S'avonds gaan we lekker uit eten en zitten heerlijk op het terras , als er ineens allemaal mensen over straat lopen met hun mobiel of camera in de hand . Wat gebeurt er denken we, maar al snel zijn wij er achter. Er hangt een luiaard ondersteboven aan een stroomkabel en gaat al hangend richting het strand. Kor er ook gelijk achteraan met de camera, maar helaas het is te donker om een mooie foto te maken. De luiaard ging best snel, dus zijn naam kan wel herzien worden volgens ons. Tegen tien uur weer lekker naar huis om te slapen.

1. Hannie:
    28 augustus 2017
    Mooie stranden en wat rust gr. Mams