Van panama naar dusseldorf

26 augustus 2017 - Panama City, Panama

Zaterdag 26 augustus.

Het was een korte nacht maar we hebben heerlijk geslapen, geen gebroken ruggetjes. We nemen ontbijt om half zes, ze waren het nog aan het opbouwen van het buffet. We laten ons het goed smaken, ons buffertje voor vandaag zit er in. Om half zeven brengt het busje van het hotel ons naar het vliegveld. We gaan in de rij om in te checken, maar merken algauw dat het totaal niet opschiet. Er blijkt een voetbal team in te checken met alles wat daar bij hoort blijkbaar. 10 grote kunststof kisten, steekwagens,  partytent , etc. Alleen het gras was gelukkig niet mee. Eindelijk waren we na een uur aan de beurt, het was inmiddels 7.15 en vliegtuig vertrekt om 8.15. Het duurt en duurt, problemen. Ze hadden ons niet in de computer staan van panama naar atlanta. Na veel heen en weer gebel, bij de controle geweest of het zonder ticket kon, maar dat kan natuurlijk niet en weer terug naar de incheckbalie. Gelukkig had een medewerker zijn pogingen niet gestaakt en had tickets voor ons. Yeah!! Opschieten het vliegtuig vertrekt over 15 minuten en we moesten nog langs alle controles. De controles ging gelukkig best snel en we rennen naar de gate, die natuurlijk weer helemaal aan het eind is. Komt er ineens een bewaker achter ons aan, rugzak moest opnieuw gecontroleerd bij de scan. Helemaal weer terug. Door de scan en helemaal niets natuurlijk, zonder nog wat te zeggen gaf hij de rugzak terug. Nou ik zal maar niet zeggen wat wij dachten. Opnieuw terug gerend naar de gate, opnieuw controle. Alles weer uit, schoenen, jack, riem, ipad uit de tas, zakken legen, nog geen twee minuten geleden hetzelfde gedaan. Opschieten zeggen de dames, we gaan vertrekken. Als we de slurf in willen lopen merkt Kor in alle haast dat hij zijn portemonnee niet heeft. Nog snel terug, deze lag nog in de plastic bak die door de scan gaat. Als laatsten komen we in het vliegtuig, gelukkig gehaald. We zitten helaas weer niet naast elkaar, maar goed we hebben een plek. Het duurt vervolgens nog een uur wegens een technische storing voordat we vertrekken. Het is erg warm in het vliegtuig. Om twee uur komen we aan in Atlanta. De volgende en laatste vlucht is om 17.55. We hebben wel tickets maar geen stoelnummers gekregen. Dat hebben we maar eerst geregeld na alle controles. Het vliegtuig is over boekt. Gelukkig hebben we een ticket waar opstaat dat we nog geen vaste stoelnummer hebben.  We krijgen deze en zitten wederom niet naast elkaar, grrr. We vinden het niet leuk omdat het een vlucht van tien uur is, straks in het vliegtuig maar onderhandelen. We hebben 1 stoel bij het raam dat is onze troef. Er zit al een man op de stoel, deze wil in eerste instantie niet ruilen. Gelukkig bedenkt hij zich en stelt als nog voor om te ruilen. Gelukkig we zitten lekker bij elkaar!! Goed verzorgd tijdens de vlucht, en nog wat geslapen.

1. Hannie:
    28 augustus 2017