Tortugero

20 augustus 2017 - Tortuguero, Costa Rica

Zondag 20 Augustus,

Om zeven uur ging de wekker en  we maken ons klaar voor vertrek. We hadden nog wat brood en jam zodat we gelukkig niet met een lege maag weg hoefden . De boot vertrekt uit Pavona ongeveer een uur rijden. We kunnen nu niet zo snel meer verdwalen omdat er maar een weg naartoe gaat. Het is hier ook groen net zoals in de rest van het land, alleen is hier veel landbouw en veeteelt. We rijden door enorm grote bananen kwekerijen en mango velden . Na een half uur houd de asfalt weg op en krijgen we een keien pad tot het punt waar de boot vertrekt. We kopen een boot ticket en vertrekken om negen uur richting Tortuguero. Na een mooie bootreis door het oerwoud komen we om 10 uur aan. Het is een klein gezellig plaatsje met een hoofdstraat en een paar kleine zijstraatjes. Er zijn geen auto's en brommers want dat is er verboden, overigens is het ook overbodig want het is simpelweg te klein en het is beschermd gebied. We gaan op zoek naar miss Mirjam hotel waar we gisteren al hadden moeten zijn. Toen we haar gevonden hadden vertelde ze ons dat ze gister ons verwachte en dat onze kamer nu niet meer beschikbaar was. Wel had ze een vervanging voor ons bij miss Betty , volgens haar een soortgelijk hotel. Teleurgesteld gingen we eerst even kijken bij miss Betty. Het was niet echt wat we zochten oud vervallen en het stonk er ook. Dan maar even op internet kijken , maar hoe. Kor zegt we gaan gewoon bij een hotel ontbijten en kijken daar op het internet of er nog een leuke accommodatie vrij is. Op deze manier vinden we gecko een cabinas direct aan het strand en 5 min lopen van ingang nationaal park. We eten ons ontbijt zoals vaak nu ook weer rijst met bonen en iets erbij ei of worst en fruit.  Als we er aankomen is er niemand, een gast verteld dat de eigenaar vast nog ligt te slapen boven . Boven treffen we een schoonmaakster die de baas gaat wekken . Verdwaast vraagt hij wat we komen doen. Wij hebben gereserveerd en hij kijkt op zijn computer oooo ja is goed zegt hij en brengt ons naar de kamer. Hij komt een beetje raar op ons over warrig en verdwaasd net of hij onder invloed is van drank of drugs. Omdat we 20 meter van het strand zaten besluiten we daar lekker te gaan liggen en wat uit te rusten. Het is niet druk op het strand en we genieten van de mooie kustlijn met kokospalmen en blauwe zee, jammergenoeg was het zand niet geel maar donker van kleur anders had het er nog mooier uitgezien. Na een tijdje wil Bijke even een kijkje nemen iin het park en we lopen via het strand het park in. Direct komt er een Duitse vrouw op ons af en deze zegt: jullie kunnen niet hier naar binnen het is modderig en trouwens de ingang is aan de andere kant pfff wat een bemoeial . Om een uur of vijf gaan we nog even chillen in de hangmatten. Het duurt niet lang of er zitten allemaal apen in de bomen. Ineens komt Kor naast me staan, met een vieze broek en knieën. Was uit de hangmat gevallen, Haha. Nu eerst maar douchen, deze keer wel weer een lekkere douche gelukkig. Als we nog even op de veranda gaan zitten komen er nogmaals ongeveer 15 slinger apen door de bomen heen om op zoek te gaan naar voedsel. Ze doen zich tegoed aan wat vruchten en vertrekken weer . Ook komen er prachtige zwart met gele vogels, even eten en zingen. William ( onze wazige hotel eigenaar ) verteld dat er ook een luiaard in de tuin is en hij gaat op zoek. Jammergenoeg vind hij hem niet , maar morgen komt hij wel weer beloofd hij. Wij besluiten om te gaan eten bij miss Mirjam , een aanrader van de lonely planet . Het eten is er inderdaad heerlijk ( kip in kokos en rijst met bonen ) . We regelen nog twee tripjes voor morgen , een boottripje in de ochtend  en een schildpadden trip in de avond en gaan daarna direct naar bed want morgen is het weer vroeg opstaan.

1. Fennie:
    24 augustus 2017
    Je moet ook op Tijd komen maar soms lukt het niet altijd.maar gelukkig toch nog een slaapplaats gevonden gr van fam visser
  2. Hannie:
    25 augustus 2017
    mooi zeg maar die krokodil krijg ik hieral de kriebels van gr Hannie