Uvita

13 augustus 2017 - Uvita, Costa Rica

Zondag 13 augustus.

Vanochtend wakker geworden door de geluiden van de  jungle. Ons uitzicht vanuit onze kamer is fantastisch. Deze hostel is heel ruim opgezet, geen deuren en ramen. Beneden is de grote gezamenlijke keuken en overal tafeltjes met stoelen, hangmatten overal gezellige plekjes om te zitten met uitzicht op de jungle. Beneden zijn er kamers, maar wij slapen boven. Boven is het wederom heel ruim, we zijn blij verrast met deze accommodatie. Na het ontbijt, gaan we gelijk naar het Nationale marine park Ballena. Dit park is beschermd vanwege de vele diersoorten die hier in de zee zijn zoals walvissen , 3 soorten dolfijnen en de vele vissen. Het ligt dus aan het strand en heeft 4 verschillende ingangen verdeeld over 12 kilometer. We gaan eerst naar Ballena, we worden gelijk gewaarschuwd voor krokodillen. Het strand loopt van de ene baai naar de andere en van bovenaf ziet het eruit als een staart van een walvis, hoe toepasselijk. Omdat het zonnetje lekker schijnt, halen wij onze lamzakken tevoorschijn en gaan ff lekker genieten van het weer, strand en omgeving. Tegen de middag gaan we nog naar een andere baai,  na eerst wat gegeten te hebben bij een bistro. gedeelte 6 kilometer verderop, hier is het heel rustig maar wel de plek waar de walvissen heel vaak gezien worden. We kijken en turen wat af maar zien helaas niks. We besluiten daarom om een walvistour te gaan boeken voor de volgende ochtend. Na het boeken van de tour gaan we terug naar onze hostel om de waterval te bekijken. Als we uitstappen horen we een enorm gebrul van 2 brulapen, ze doen hun naam eer aan, wat een kabaal, maar wel mooi. Dit is de jungle! De waterval was wel mooi, maar niet bijzonder, waren we gauw klaar mee. Omdat we laat gegeten hebben, hebben we nog geen trek. We hebben eerst onze rugzakken omgegooid. We gaan morgen naar drake bay en moeten de auto ergens parkeren en dan verder met de boot. Er is ook wel 1 weg er naar toe, maar werd ons afgeraden omdat de rivieren te hoog zijn, en daar zal je door moeten om er te komen. Daarom de spullen die we nodig hebben in 1 rugzak gedaan en de andere rugzak laten we in de auto. Nadat gedaan te hebben eerst douchen, we zweten wat af hier en toen nog wat gegeten. Op tijd naar bed, waren ook moe, dus het was geen straf. De wekker gaat wederom om 6.00.

1. Hannie:
    16 augustus 2017
    Weer een fantastische belevenis goeie morgen zeg je ziet zoveel mooie byzondere dingen heel wat anders als hier gelukkig schijnt de zon nu en mogen we niet klagen toedeloe he?
  2. Fennie:
    16 augustus 2017
    Wij hebben volop zon en genieten met volle teugen maar er zal voor jullie ook wel wat overblijven Gr en veel plezier