We zijn er!!

1 augustus 2018 - Mataram, Indonesië

Woensdag 1 August

Toen we wakker werden zagen we pas echt waar we beland waren. Een mooie ruime kamer met een prima bed waar we heerlijk op geslapen hebben. Ruim schoon en met een normale douche met warm water . Alles was nog geen jaar oud omdat het pas in 2017 geopend was. Ook de opzet van het hele complex was mooi. Alle kamers waren rond het zwembad gebouwd, het zag er prachtig uit en alles goed verzorgd en netjes . Ja villa Dende heeft het goed begrepen wat een toerist verwacht. Wij en met name Kor dacht gisteren avond nog waar ben ik wel beland, maar dat bleek reuze mee te vallen. We gaan ontbijten en ook dit was prima , weer een pluspunt alle negatieve gedachten van gisternacht waren weg. Helaas blijven we hier niet lang want al is er in de buurt niet veel te doen hier konden wij het nog wel twee dagen uithouden bij het zwembad. Na nog even gezwommen te hebben gaan we om 12.00 uur uitchecken. Het vriendelijke personeel heeft voor ons een übertaxi gebeld die ons voor €4.- naar de volgende overnachtingen in Senggigi brengt, een plaatsje aan de kust. Na ruim een half uur rijden  arriveren we in een leuke kustplaats met voldoende activiteiten winkels ,hotels  , restaurantjes , verkopers met van alles en nog wat , lokale eettentjes , gezellige drukte dus. Onze kamer was nog niet helemaal gereed dus we raken aan de praat met de eigenaar Adriaan en hij verteld ons wat er zoal te doen is op het eiland en hij wilde wel een toer maken met ons voor € 40.- p.p. Hier denken wij meestal even over na omdat het bij hotels en accommodaties vaak duurder is als elders.  Helaas is de vulkaan gesloten vanwege de aardbeving die er zondag is geweest. Jammer voor ons want deze stond wel op ons lijstje om te gaan doen. Toen onze kamer klaar was hebben we ons geïnstalleerd en zijn we op onderzoek gegaan in het gezellige centrum. Het was inmiddels 1300 uur en we besluiten op zoek te gaan naar cicak want hier kon je volgens de lonely planet lekker eten . Een paar maal hebben we de weg gevraagd maar niemand kon ons helpen of ze begrepen ons niet. Toen we het vroegen aan een paar mannen die rondreisjes over het eiland verzorgen, raakten we aan de praat over wat te doen de komende dagen ze wilden ons wel een toer over het eiland geven voor €60.- na wat gepingel kwamen we uit op €40.- en gaan we morgen met een chauffeur op stap en hij brengt ons naar verschillende hot spots. Hij wil ons wel even naar de ons gezochte warung cicak brengen .Zijn naam is gamma en hij spreekt een beetje Nederlands . Hij is erg grappig en begon in de auto vader Jacob te zingen omdat zijn baas meneer Jacob is het was een hilarische vertoning en we hebben erg gelachen. Helaas hebben we de desbetreffende warung niet gevonden en heeft hij ons bij een ander restaurant afgezet. Hier spraken ze ook alweer een aardig woordje Nederlands . Na een lekkere maaltijd zijn we nog even naar het strand gelopen . Een mooi strandje waar je prima zou kunnen snorkelen en kanoën als het niet zo hard zou waaien. We besluiten over het strand terug te lopen naar onze kamer. We moesten om de tuin van een hotel lopen om vervolgens op een ander strand te komen. Deze stond pal op de wind en door dit kun je helaas zien hoe wij mensen met de natuur omgaan , het hele strand lag bezaaid met plastic. Je kun geen plastic artikel opnoemen of het lag er wel, heel erg jammer , om verdrietig van te worden. Na nog even op de kamer te zijn geweest besluiten we nog een klein hapje te gaan eten. We kiezen de warung die het dichtste bij is en eten daar heerlijk curry met rijst en een verse jus d ' orange  en cola voor maar €3,50 wat is het leven toch mooi. Vanavond niet te laat naar bed want gamma komt ons om 9.00 uur halen.

1. Hannie:
    5 augustus 2018
    ja dat is goed om alles uit te zoeken beleef en zie je nog eens wat
    lieve groetjes
    mams