Met de Ferry naar Flores

8 augustus 2018 - Flores, Indonesië

Woensdag 8 August ,

Vandaag vertrekken wij van Sape met de Ferry naar Labuanbajo op Flores . Om zeven uur gaat de wekker en dat is niets te vroeg volgens Kor . Hij wil het liefst zo snel mogelijk uit dit hotel. Omdat de ene zegt dat de boot om acht uur vertrekt en de ander zegt om negen uur en weer een ander zegt om tien uur , weten wij het niet meer en besluiten om op tijd er te zijn . Wij willen de enige boot die er vaart naar Flores niet missen en kopen om acht uur een kaartje 60.000 roepia p.p. € 3,60 De boot vertrekt pas om 10 uur dus wij moesten even wachten voor vertrek. Ontbijt hebben wij nog niet gehad dus kopen wij bij een dame die met eten en drinken langs komt twee bakjes nasi met kip. Op het bovendeks mogen wij niet komen want het wordt geschilderd . Het is nog niet zo druk en er ligt een stapel matrassen in een hoek. Wij zien al sommige mensen op matrassen liggen en besluiten er ook twee te pakken zodat wij straks kunnen liggen, het is immers een lange bootreis van 7 uur. Kor wil als wij zijn vertrokken toch nog even boven kijken. Als hij terugkomt zegt hij kom wij gaan boven zitten in de zon. Wij slepen de matrassen en tassen naar boven en liggen daar de hele middag in de zon. Wij kletsen, slapen , lezen en overleggen wat wij gaan doen. Zo nu en dan halen wij wat eten en wat drinken en relaxen tot de boot bij Labuanbajo aanmeerd. Hier is het nog gekker als op andere plaatsen en worden wij op de boot aangesproken of wij een taxi willen . Wij hebben weer geen zin in deze opdringerige taxi's en besluiten het haven terrein af te lopen en verder op een taxi te nemen. Wij zien verderop ineens een bureau voor toerist informatie en vragen waar komodo hotel is. Zij weten het niet want er zijn verschillende die zo heten . Komodo indi , Komodo hotel , Komodo home stay en nog een paar . Nee wij moeten CF Komodo hotel hebben. Deze is ongeveer anderhalf kilometer de berg op lopen zegt de man van het toeristen bureau . Als je slim bent neem je een taxi want de weg er naartoe is erg stijl en dat word vreselijk zweten voor jullie met die zware rugtassen . Zo gezegd zo gedaan en vijf minuten later staan wij bij ons hotel . We krijgen uitleg over ontbijt en shuttle service van en naar het stadscentrum . Snel gaan wij ons douchen, gelukkig hebben wij deze keer een warme douche en wij staan om kwart over zeven klaar om naar het centrum gebracht te worden. Als er om  half acht nog geen bus is besluiten wij mee te rijden met een stel Australiërs in een bemo. Ze zetten ons af op de vismarkt, hier zijn allerlei kleine restaurantjes die de vis van vandaag proberen te verkopen. Ieder restaurant heeft zijn eigen kraampje voor bij de weg staan en de verschillende vissen die ze hebben staan er uitgestald. Een gezellig uitziend geheel waar de vis word bereid op kleine bbq 's. Wij zoeken een mooi groot exemplaar uit en wachten tot hij klaar is . Een verse jus d orange er bij en wij genieten van een heerlijk visje. Als hij op is kopen we snel een fles cola in een supermarkt en lopen terug naar ons hotel. Nog even zitten wij op de veranda van deze leuke kamer. Hier ruikt het tenminste weer fris , het is netjes , schoon en goed onderhouden zoals het hoort .

1. Peter Roffel:
    11 augustus 2018
    Heb de foto, s ook bekeken geweldig mooi wat een mooi land waar jullie op vakantie zijn geweldig top dat jullie dit mee maken heel veel Plezier .
  2. Hannie:
    12 augustus 2018
    gelukkig hebben jullie nu ook eens een goed hotel
    ja ja je maakt wat mee zeg
    hier is alles goed hoop dat ook zo blijft bij jullie
    liefs van mij een dikke knuffel
    mams