Reisdag Panglao naar boracay

16 augustus 2016 - Boracay, Filipijnen

Dinsdag 16 augustus,

Vandaag is weer een reisdag, we vertrekken naar onze laatste bestemming boracay.  Om 6.30 uur gaat de wekker en we staan om 7.00 uur bepakt en bezakt aan de kant van de weg om de bus te nemen naar tagbilaran vanwaar ons vliegtuig vertrekt. Na een tijdje daar gestaan te hebben hebben we maar een trycicle genomen. Hij zette ons af voor de ingang van het vliegveld, wat trouwens erg klein was de landingsbaan was ook de vertrekbaan, omdat er maar 1 baan was. Gelukkig had het vliegtuig geen vertraging en konden we na ons noedel soepje gelijk vertrekken . Nog geen uur later landen we in manilla, vanaf hier vlogen we verder naar kalibo. Jammer genoeg had deze vlucht wel weer 2 uur vertraging . We dachten dat we vlakbij Tabon geland waren maar dat was helaas niet zo. We moesten nog 2,5 uur met een busje om daar te komen. We hadden een gecombineerde bus/ boot ticket en konden dan ook gelijk op de boot stappen. Wel moesten we eerst wat formulieren invullen en een soort van entree betalen. Nog geen 10 minuten later zetten we voet aan wal in het mooie boracay, wij konden het helaas niet zien want het was inmiddels weer donker. Voor 150 peso namen we een trycicle naar onze accommodatie . We vonden het wel wat prijzig en probeerden te onderhandelen, maar de chauffeur vertelde ons dat er vaste prijzen waren. Onze rugzakken op de kamer gezet en snel een hapje fatsoenlijk eten gescoord . We waren weer uitgeput van een lange dag reizen.

1. Jeanet:
    19 augustus 2016
    We hebben nog een paar verslagen van jullie te goed en daarna moeten we er weer een jaar op wachten.prachtige verhalen.jammer dat jullie ons niet vaker op een trakteren.
  2. Bijke:
    19 augustus 2016
    We zoeken nog sponsoren!!
  3. Bijke:
    19 augustus 2016
    We zoeken nog sponsoren!! Dan gaan wij wel meer reisverslagen schrijven, er zijn nog zoveel mooie plekken op deze aarde.