white beach

19 augustus 2016 - Boracay, Filipijnen

Vrijdag 19 augustus,
Zoals iedere ochtend is Kor vroeg wakker en zit te schrijven. De eigenaar van Melinda's garden brengt iedere  ochtend 2 zakjes oploskoffie en een thermosfles heet water. Hij drinkt ze beide op, omdat Bijke geen koffie lust. We gaan weer ontbijten bij Zest een klein eettentje in een straatje achteraf. Ze weten na 2x al precies wat we willen eten. Na ons ontbijt gaan we direct naar het strand, omdat het minder hard waait blijven we vandaag op white beach. De wind is er wel alleen niet zo sterk als voorgaande dagen, dus prima te doen op dit paradijselijk strand. Wel komen er steeds verkopers voorbij met van alles en nog wat, fruit, hoeden, selfystik , biljard keu enz.. enz... We liggen op verschillende plaatsen in het hagelwitte zand van het 4 km lange white beach. De golven zijn wat hoger als op het strand van gisteren, maar dat is alleen maar leuk zegt Kor. Tussen de bedrijven door eten we een broodje en wat friet. Er is genoeg te doen en te kijken, zeilboten die toeristen om het eiland varen, kite surfers, aankomende en vertrekkende duikers en Chinezen natuurlijk. Door steeds een ander plekje te zoeken belanden we aan het eind van de dag aan het uiteinde van het 4 km lange strand. We hebben de hele dag al schitterend weer, en konden dus mooie foto's en filmpjes maken. Kor wil dat hele stuk niet terug lopen en we nemen een tricycle . S'avonds eten we weer op het zelfde adres als waar we gister waren en het beviel ons weer goed.

1. Hannie:
    25 augustus 2016
    Prachtige dag maar het einde nadert snel.