2 dagen Bolilanga island

29 juli 2014 - Togean island, Indonesië

We zijn vertrokken bij Sifa cottage en proberen op een ander eilandje nog een slaapplek te vinden voor twee dagen.  Geen internet en zelfs geen telefoonsignaal is hier de normaalste zaak. Op goed geluk dan maar. Tijdens de boottocht nog een paar dolfijnen gezien!!
Bolinga Island, kleinste eiland met een paar bungalows, en ze hebben plek voor ons!! Duurste kamer is alleen nog beschikbaar, tellen ons geld en het moet kunnen met het geld wat we nog hebben.
Mooie ruime bungalow met regendouche en western toilet, hier betekend dat luxe. De standaard kamers hebben een gat in de grond en een grote emmer waar je doormiddel van een bakje mee wast.
Het is een mooi eilandje, het smalste stuk is ongeveer 12 meter, daar staat ons bungalowtje op, voor en achter zee. In totaal is het ongeveer 200 meter lang met aan beide uiteinde weer strand. Als het hoog water is zijn deze twee strandjes moeilijk te bereiken, 1 strandje moet je door het water en de ander met een kano vanwege een grote rotspartij. Vandaag houden wij het op de strandjes die makkelijk te bereiken zijn.
De tweede dag de kano gepakt om het andere strandje te bereiken, ging niet makkelijk, slechts 1hele smalle peddel maar het is gelukt. Prachtig met witte poederzand! Na de zonsondergang terug, nou ja poging tot. Meerdere malen ons omgedraaid, de kano bleef maar tegenwerken. De kano liet zich niet sturen, hopeloos.
Na veel peddelen en van de rotsen afduwen toch weer, net voor het donker, op ons eigen strandje aangekomen. Ze wilden ons al gaan halen!!