Reisdag vanaf de Togians

31 juli 2014 - Togean island, Indonesië

We gaan vandaag om 1 uur vertrekken met een charter boot naar de haven van Wakai.
Sita reist met ons mee, ook haar vakantie is bijna ten einde.
De Ferry komt om drie uur aan en zal tegen vier uur vertrekken.
Het kantoortje waar je een ticket kan kopen is dicht, moet op de boot krijgen we te horen.
We kopen nog wat koekjes, crackers, bananen en wat drinken, we weten niet wanneer onze volgende maaltijd zal zijn. Het gaat er zeer ongeordend aan toe, er gaan veel mensen, auto,s scooters, koeien etc van de boot en gelijktijdig laten ze de nieuwe mensen aan boord, die ook nog bij een mannetje een ticket moeten kopen.
De koffers zijn op slot dus die laten we gelijk bij de ingang van de boot liggen en gaan naar het dek. Sita heeft haar rugzak zo ingepakt dat de zachte spullen boven aan liggen, er zijn hier geen matrasjes. Wij hebben onze luchtbedden in onze handbagage plus een deken. Alleen op de eerste verdiepingen lagen matrasjes, maar daar was het zo druk, heel veel mensen, kinderen, een stank, warm, geen plek om een bootreis van 13 uur vol te houden.
Na een prachtige zonsondergang, cup noodles en veel gekletst te hebben, gaan we op onze luchtbedden liggen. Heb nog nooit zoveel jalourse blikken gezien. De boot deint lekker, prachtige sterrenhemel en we gaan lekker slapen.