Labuanbajo

18 augustus 2018 - Labuanbajo, Indonesië

Zaterdag 18 August ,

Wij hadden gelijk een chauffeur geregeld gisteren, deze komt ons on acht uur ophalen. Tijd genoeg dus nog om een lekker bord gebakken rijst en wat fruit naar binnen te werken. Wij nemen een gedeelde taxi, dat is een stuk goedkoper en gaat vele malen sneller als een lokale bus. Enige nadeel is dat je niet zolang van het landschap kunnen genieten, maar dat vinden wij nu even niet erg want willen zo snel mogelijk in Labuan Bajo zijn. Er zitten een paar Indonesische mensen in de taxi als hij bij ons aankomt. Wij vertrekken om kwart voor negen. De chauffeur weet het gaspedaal goed te vinden en wij schieten lekker op. Om kwart voor elf zet hij ineens zijn auto langs de kant, bij een eetgelegenheid , tijd voor lunch zegt hij, en kijkt ons vragend aan. Nee nee , zegt Kor lunch nu, het is kwart voor elf!! Gelukkig wil er verder ook niemand lunchen en kunnen wij doorrijden. Als wij vlakbij Labuan Bajo zijn vraagt kor of de chauffeur ons bij selini on the Hill wil afzetten. Dat wil hij wel maar eerst moet er nog een dame naar het vliegveld gebracht worden ,want die moet haar vliegtuig halen. Wij vinden het raar onderweg wel stoppen voor lunch , terwijl je weet dat iemand een vliegtuig moet halen??. Als wij inchecken bij selini on the Hill is het nog maar een uur, wij hebben dus de hele middag nog in Labuan Bajo . Alhoewel het een prachtige kamer is waar wij nu zitten, gaan wij gelijk dingen regelen in het stadje. Wij gaan later dan nog wel even genieten van onze kamer, volgens Kor hebben wij hier vanavond een prachtige zonsondergang . Eerst maar een scooter huren zegt Bijke , kunnen wij veel sneller overal komen. Nog geen honderd meter van ons hotel is een scooter verhuur, hier gelijk maar een gehuurd. Het was onze vierde scooter deze vakantie maar het was de eerste keer dat het geregistreerd werd. De verhuurder wilde een paspoort innemen voor de administratie , nou dat doen we niet zegt Kor een kopie kun je krijgen. Met een scooter kunnen wij snel onze zaakjes regelen , wij moeten nog geld pinnen voor de boottrip van morgen. Gelukkig weten wij hier al aardig de weg want een week geleden waren wij hier ook al. Pinnen lukt niet zo snel , bij de vierde pinautomaat komt er pas geld uit. Met ons geld gaan wij direct naar Wanuwa adventures ,om onze boottrip te betalen. Als wij hiermee klaar zijn rijden wij een paar kilometer om op zoek te gaan naar een mooi strandje, niet ver buiten Labuan Bayo vinden wij er een. Hier komen wij de Italianen weer tegen , die ook in Tete Batu bij ons in Sama Sama bungalows zaten. Wij kletsen wat met hun en vragen wat ze gedaan hebben , blijkt ongeveer hetzelfde te zijn als ons programma. Wij genieten een paar uur van de zon en gaan niet te laat naar ons appartement . Onderweg nog even langs de supermarkt om chips, koekjes, cola en anders lekkers in te slaan voor de vierdaagse boottrip van morgen. Wij zijn precies op tijd voor de zonsondergang , en hij is prachtig zoals Kor al voorspeld had. Wij chillen nog even in de lounge hoek, een grote bank van 2,5 meter bij 2 meter met kussens. Ook staan er een paar lekkere stoelen en is het verder leuk gedecoreerd net als de kamer. Het ziet er allemaal heel gezellig ,knus en schoon uit. Alles is een beetje in de Ibiza stijl gedecoreerd ,erg leuk. Het is weer tijd om te eten en weer wordt het de vismarkt . Wij bestellen een grote portie garnalen en wat gebakken rijst. Het smaakt ons net als de vorige keer toen wij hier waren  erg goed. Nu moesten wij nog even bij CF Komdo hotel langs om verhaal te halen over twee verdwenen jurkjes van Bijke . Een zat in haar rugzak en is waarschijnlijk door schoonmaak personeel uit haar koffer gehaald en mee genomen. Het andere jurkje was van de waslijn gevallen en die hadden zij gevonden gelukkig. Als zij het andere jurkje zouden vinden gaven zij het wel mee aan een paar Nederlanders mee. Dan konden zij het wel op de post doen in Nederland. Nee zegt kor dat doen wij niet als jullie het hier vinden dan zorg je maar dat je het hier op de post doet , en niet meegeven aan andere Nederlanders . Gelukkig alles kunnen regelen en ook nog tijd gehad om te relaxen . Wij nemen nog een lekkere warme douche en gaan lekker slapen.

1. Hannie:
    23 augustus 2018
    wat beleven jullie ontzettend veel nog een paar dagen dus geniet ervan
    zou ik zo zeggen mooi om met jullie mee te leven door die mooie reisverslagen
    ben er blij mee
    liefs Mams