Lipnomeer

18 augustus 2022 - Lipno nad Vltavou, Tsjechië

Tsjechië 18-8 2022

Weer vroeg opstaan vandaag zodat we op tijd bij onze nieuwe camping zijn. Na een snel ontbijt zijn we niet veel later onderweg. We weten nog steeds niet echt waar we heengaan maar Bijke zoekt het onderweg wel even uit, er staan al een paar opties open. Eerst moeten we nog even langs Horny Plaza voor nieuwe maden en wat boodschapjes. Gelukkig ligt dit op de route naar onze eerste keuze van camping. Als alles ingekocht is rijden we naar onze eerste keuze camping. Hier is echter geen plaats meer aan het water dus gaan we weer weg kijken waar wel een plaatsje aan het water is. Wanneer we niet veel later bij de tweede camping komen mogen we zelf wel even kijken of er een geschikte plek voor ons is. Dit is helaas niet het geval en moeten we even verder kijken. Bij camping nummer drie is het wel raak, we mochten even rond kijken en we vinden gelijk aan het water een mooie plek, misschien wel de mooiste plaats van heel de vakantie. Gelijk aan het water en een vuurplaats voor de camper. Snel installeren we  ons en blazen onze kano op. We hebben aan de overkant namelijk een klein strandje gespot waar het volgens ons goed vissen is . Ver weg van de camping, waar op het strandje mensen liggen te zonnen en kinderen in het zand aan het spelen zijn. Het weer is nog steeds fantastisch al zijn er in de verte wel wat dreigende wolken te zien. De kano wordt weer vol geladen en gaan kijken of de overkant er net zo mooi uitziet als dat wij denken. Als we aankomen blijkt het een prima visplaats te zijn, geen bomen waar je in kunt blijven haken, mooi vlak om je stoel neer te kunnen zetten. Nu nog maar even hopen dat er ook vis in de buurt zit. Het uitzicht is er prachtig, we kijken over het water naar de met bossen begroeide bergen achter de camping. We vinden het landschap in dit gedeelte van Tsjechië ook erg mooi, lijkt een beetje op Oostenrijk hier. We hebben nog geen stukje van het land gezien wat ons niet aanstond. Veel tijd om er van te genieten hebben we niet want de vissen hier lijken wel uitgehongerd. De ene na de andere grote vis wordt door ons naar binnen gehaald. Voornamelijk voorn en brasem maar dan ook alleen maar groten, van 25 centimeter en groter. Voor Kor is het helemaal een topdag tussen de 37 vissen die hij vangt zit een mooie zeelt van 40 centimeter en een schubkarper van 50 centimeter. Zeelt behoort tot de familie van de karper en is net zo sterk. Al vangt hij drie minder als zijn vrouwtje is hij blij. Ook wat betreft het weer want er was regen voorspeld die gelukkig niet gekomen is, er was zelfs de hele dag zon. Hierdoor zijn we natuurlijk weer pas gestopt toen het begon te schemeren en waren we pas bij de camper toen het al bijna donker was. Helemaal beduusd dat het zo goed ging vandaag zitten we nog even na te genieten. Nog helemaal vol van de adrenaline gaan we niet veel later zonder te eten naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl