Laatste dag Kota Kinabalu

12 augustus 2013 - Kota Kinabalu, Maleisië

9.30 wakker en het regent, dat wordt dus geen eiland vandaag.
11.00 we zijn toch naar Jesselton Point grgaan, omdat er hier heerlijke donuts te koop zijn. Ons ontbijtje.
12.00 we gaan een kijkje nemen bij de handcraft market, kijken of we nog iets leuks kunnen kopen voor thuis. Het is veel van het zelfde, hoofddoekjes, kleedjes, sieraden, houtsnijwerkjes, sleutelhangers, etc. Toch nog 2 houten jagers gekocht, leuk. Daarbuiten staan allemaal naaimachines en laten onze rugzak nog even maken, voor dat geld kan ik de naaimachine niet te voorschijn halen. Gemak dient de mens.
15.00 we nemen de bus naar Tanjun Aru beach, er staat behoorlijk veel wind en de zee is ruig, mooi om ter zien. Ondanks dat het geen strandmeer is, zijn er toch best veel mensen op het strand. Leuke boulevard met eet en drink tentjes. De bbq,s zijn alweer aan en we nemen wat kipsateetjes en jus d'orange. Omdat het zo goed smaakte ook nog maar portie kippevleugels.
17.00 terug bij hotel, de chauffeur brengt ons naar het vliegveld.
17.30 ingecheckt en de koffers al ingeleverd, gaat zo lekker snel met air asia. Er staan counters, daar vul je je boekingnummer in en de tickets rollen eruit. Dan naar de balie koffer inleveren en klaar. De security stelt hier echt geen donder voor, flessen drinken mogen mee, tassen worden amper gecontroleerd en als ze met de telefoon bezig zijn is dat veel belangrijker en kun je gewoon doorlopen.
19.00 vlucht van kota kinabalu naar Kuala Lumpur. Zoals elke vlucht van Air Asia is deze ook keurig op tijd. Het vliegtuig is alleen maar voor 30% vol, en het systeem begint voorin met het vaststellen van de plaatsen. Gevolg er zit nu niks achterin en het vliegtuig is daardoor niet in balans. We moeten dus samen met nog meerdere passagiers verplaatsen naar achteren zodat het beter verdeeld is.
21.45 Kuala Lumpur, omdat de taxi erg veel kost nemen we de skybus, die brengt ons naar KL Centre en dan overstappen op de monorail.
23.00 KL Centre we moeten opschieten want de monorail rijdt tot 23.30 en hebben geen idee waar die zit. Bordjes volgen en dan geen bordjes meer, dan maar weer terug, ook niet goed, opnieuw bordjes volgen, vragen helpt ook weinig en het is inmiddels al 23.30 geweest. Dan het laatste stukje maar met de taxi. Die zet ons keurig voor het hotel af.
23.30 Beetje onduidelijkheid over de boeking, hadden wij gelijk bij aankomst in KL geregeld, zat paar meter verderop dan het hotel dat wij toen hadden en aangezien dat echt de allerkleinste kamer ooit was, hadden wij deze laatste nacht hier geboekt. Gelukkig hebben wij een betalingsbewijs, het blijkt dat er inmiddels nieuwe eigenaar op zit vandaar hun verontwaardiging.
24.00 toch nog maar klein hapje eten bij Ali Mama, kippensoepen en kor kip met rijst.
1.00 bedtijd !