Pulau Mamutik

11 augustus 2013 - Kota Kinabalu, Maleisië

7.30 opgestaan, tas in gepakt, tandengepoetst en gewassen. Het weer ziet er goed uit dus we gaan naar Mamutik.
9.00 Jesselton point, kaartje gekocht, donuts en smoorhitte en een koffie voor kor.
9.30 al op de boot, dat gaat mooi vlot
10.00 supermooi klein eilandje en zoeken mooi plekje uit. Op gegeven moment liggen we in de schaduw, das niet goed. Kor gaat op onderzoek en heeft wat anders gezien dus we gaan verhuizen. T,is hier wel drukker, allemaal Chinezen met snorkels en zwemvesten aan. Zelfs op het strand, maar heerlijk in het zonnetje. We hebben genoeg te zien, de Chinezen zijn echt raar, de hele tijd klik klik klik. De ene foto na de andere.
12.00 t,is ineens rustig, ze hebben blijkbaar honger want ze zitten allemaal te eten, sommige nog met zwemvest en snorkel aan haha. Wij genieten van de rust, warmte, en de zee, heerlijk. Boekje lezen, kletsen en beetje slapen en voor dat we er erg in hebben is het al 15.30. We maken nog wat foto,s en ruimen alles op.
15.45 er hangen hele donkere wolken boven de zee en het gaat steeds harder waaien. Drukte van jewelste op de pier!
16.00 op de boot en we krijgen de volle laag water over ons heen, iedereen kletsnat! Enorm veel lol, het is net of de brandslang op ons gericht staat het blijft maar doorgaan. De Chinezen zoeken dekking achter hun zwemvesten, 1 doet de paraplu open en een ander kruipt zowat onder de stoel,  hilarisch!!! Als bezopen katjes komen wij aan de wal.
16.20 eerst ons maar even op laten drogen en kijken hoe het met onze camera,s is, das goed gegaan gelukkig. We  zitten heerlijk op een terras in de haven en kor heeft 2 smoothies gehaald, want had vanochtend beproeft en zei toen al die ik vanmiddag ook. Daarnaast nog lekkere banana Pancake met crème gekocht.
18.00 we worden al wat droger gelukkig. We genieten nog van een mooie zonsondergang en gaan kijken of we weer wat lekkers kunnen eten in de haven.
18.30 bbq vis, noedels met garnalen en groente, zoo lekker.
20.30 citybus naar hoofdstation, zien we daar maar erg weinig busjes staan en net die wij moeten hebben staat er niet bij. Blijkt de laatste om 19.30 te rijden. Dan maar een wandelingetje, drie kwartier hebben we erover gedaan.
21.30 terug in hotel, schrijven, douchen en dan lekker slapen, hopelijk morgen nog zo,n dag!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade