Shoppen in Kuala Lumpur

13 augustus 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

8.30 wakker, aankleden en ontbijten. Toast met jam en koffie of thee. Weinig variaties in de ontbijtjes als ze bij de prijs inbegrepen zijn.
10.00 uitgecheckt, koffer mogen we laten staan en we gaan shoppen in China Town.
11.00 gelukkig een stadsplattegrond bij ons en we hebben het gevonden. Eerst maar even wat drinken, zo,n dorst. Het is er niet zo druk als de eerste x, maar genoeg te koop! Zonnebrillen, d'r beat oortjes, lampionnen, souveniertje voor Mariska en een Kimona, we hebben goed ons best gedaan. Je moet voet bij stuk houden en kwart van de prijs zeggen, nog paar ringlets erbij en de koop is gesloten.
14.00 honger en lopen een eetstalletje binnen, waar het erg druk is, dan is het eten goed! Smaakt lekker en kost een flinke duit 3.00 voor twee warme happen en nog lekker ook. We lopen nog wat rond en besluiten naar de Petronas Towers te gaan, daar staat het Traders hotel. Het Traders Hotel heeft een restaurant op de 32e verdieping, van waaruit je een prachtig uitzicht hebt op de torens en KL..
17.00 Traders Hotel gevonden, en ziet er erg luxe en duur uit! We wilden er wat gaan drinken maar slaan we toch maar over, geen zin in onverwachte dikke rekening. We gaan de supermarkt in en kopen van allerlei lekkers en gaan naar het park wat zich aan de achter zijde van de Petronas TOwers bevind
18.00 bananen, yoghurt, yoghurtdrank, cola, chips en donuts, we zoeken een bankje in het park bij het water om lekker te gaan zitten. We zijn erg moe van het geschouw van vandaag. En dan wordt het water ineens in de lucht gespoten, waterfonteinen, erg mooi en afwisselend. We willen hier blijven totdat de torens gaan branden, kijken hoe dat gaat.
19.30 de torens gingen geleidelijk aan, het begon boven in en zo langzaam aan naar beneden. Ook de waterfonteinen gaan weer aan met allerlei kleurtjes van geel, naar oranje, rood, blauw, paars en groen, zit er heel mooi uit. Kippenvelmomentje, mooie afsluiter van een fantastische vakantie!
21.00 terug bij het hotel en moeten onze aankopen nog even in de koffers doen. Gelukkig mogen we nu 30 kilo per persoon mee terug nemen, nou dat halen we lang niet. De hele vakantie met 31 kilo totaal gedaan, dit ivm binnenlandse vluchten Air Asia. hoemeer bagage hoe meer doekoes! Had zelfs nu achteraf toch weer teveel mee, maar ja.
21.45 monorail, en vandaaruit met de Airbus naar KLIA. nu allemaal wel gevonden. Het bordje met monorail, die we gisteren niet konden vinden, was helemaal aan de overkant van de straat 2x3 rijbanen op een zeer onzichtbare plek geplaatst. Nu gaat het dus wel goed.
22.30 Airbus naar KLIA.
23.30 We zijn er al inchecken , koffers inleveren en een monorail om naar de vertrekhal te komen.

9.00 Dubai naar Hamburg, we komen weer dichter bij huis
13.30 Hamburg