Manuel antonio

17 augustus 2017 - Manuel Antonio, Costa Rica

Donderdag 17 augustus.

Omdat om 7 uur de boot gaat, staan we om zes uur op. We hadden het meeste alweer ingepakt op wat kleine dingetjes na. Ontbijt staat al klaar, we zien gelijk dat het nog steeds regent. Na het eten onze regencapes maar aangedaan, voorlopig wordt het nog niet droog. Op de boot begon het steeds harder te regenen en na een kwartier hielpen de regencapes ook niet meer. Als een stel bezopen katten kwamen we van de boot. Gelukkig waren onze spullen wel droog, die lagen in een bergruimte in de boot.  In Sierpe scheen de zon, en we gingen onze auto ophalen. Ze vroeg naar de ticket, maar nergens geen ticket meer, waarschijnlijk weggegooid omdat het kletsnat was en niet meer te lezen. Weer wat geleerd, ticket in de auto laten liggen. De dame had blijkbaar geen datum opgeschreven want ze wist niet hoeveel dagen we geparkeerd hadden. Na wat gepraat te hebben en uitgelegd drie dagen , betaald en weg gereden. We rijden naar Portolon een gehucht vlakbij nationaal park Manuel Antonio. We rijden in eenmaal goed en komen om een uur al aan op plaats van bestemming. Hotel Lapalapa is een mooi aangelegd complex , in een schitterend aangelegde tuin vol tropische bloemen en planten. Hier en daar staan leuke huisjes verspreid over de tuin. De eigenaar komt ons tegemoet en verteld ons dat het nog geen twee uur is en dat we nog niet kunnen inchecken . Wel geeft hij ons een kaart van de omgeving met daarop alle dingen die er te doen zijn in de omtrek. Ook verteld hij erbij waar we niet heen moeten gaan en waar het gevaarlijk is . Op zijn grondgebied heeft hij ook een prachtige waterval zo verteld hij ons , we besluiten te gaan kijken . We krijgen een stok mee van de eigenaar deze hebben we nodig want het is een zware tocht. Na een zware maar mooie tocht door de jungle , komen we bij een mooie waterval in een prachtige omgeving . We maken wat foto's en filmpjes en gaan terug. Onderweg zien we nog wat kikkers ( van die groen / zwarte ) en wat andere dieren . Toen we terug waren was er niemand te zien en we besluiten naar een reptielen dierentuin te gaan wat ook op ons kaartje staat. Hier zijn bijna alle reptielen te zien die in Costa Rica voorkomen , ook de slangen die zo moeilijk te vinden zijn. Na het zien van veel slangen , schildpadden , hagedissen , leguanen , kikkers en krokodillen gaan we terug om in te checken . Gelukkig is er nu wel iemand en gaan naar ons huisje. Het word al donker en het begint weer te regenen, snel maar op zoek naar een restaurant om te eten. In het gehucht zelf zijn geen eetgelegenheden omdat het te klein is! Niet ver bij ons vandaan vinden we een wegrestaurant met een zwembad. Hier eten we een lekkere costaricaanse maaltijd met rijst en zwarte bonen, en gaan snel weer naar ons huisje. Maar weer op tijd slapen want  , morgen willen we op tijd naar het nationaal park Manuel Antonio .

1. Hannie:
    22 augustus 2017
    wat een belevenissen hier zijn heel andere beestjes haha groetjes Mams