Woensdag 7 augustus 2019

14 augustus 2019 - Nationaal park Queen Elizabeth, Oeganda

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd vanwege geen internet in de Bush!!

Vandaag gaan we safari rijden in Queen Elisabeth N.P. na ons ontbijt wat weer zeer goed verzorgd was gaan we om 8.30 uur richting de noord kant van het park. Daar hebben we de meeste kans om leeuwen te zien zeggen ze. We rijden verschillende tracks door het park en zien best veel dieren maar helaas geen leeuwen. Antilopen , wilde zwijnen , bavianen , herten , buffels alles loopt er voldoende maar de leeuwen laten het afweten. Als we weer richting onze accommodatie rijden zien we nog een grote groep olifanten van ongeveer 20 stuks. Ook waren er een paar kleintjes bij en dan moet je iets meer afstand bewaren want ze worden dan iets sneller agressief om hun jongen te beschermen. Op gepaste afstand kijken we naar de kudde en als ze ver genoeg bij de weg vandaan zijn vervolgen wij onze weg naar de accommodatie . Hier wacht ons weer een heerlijke lunch , we relaxen daarna nog even bij de tent en gaan daarna weer richting het park. Weer rijden we door het park op zoek naar leeuwen, ze zijn zeer moeilijk te spotten in het hoge bruinachtige gras . We zien er dan ook geen, wel weer antilopen en andere wilde dieren. Als we een paar mooie herten zien zet Kor de auto langs de kant en doet de motor uit. Anders komt het geluid van de auto ook op de film zegt hij. Als hij klaar is met filmen wil hij de auto weer starten maar deze weigert weer aan te gaan. Hij stapt uit en doet de motorkap open. Doe toch niet zo gevaarlijk zegt Bijke er zijn hier leeuwen hoor kom in de auto. Eigenwijze Kor zegt ik heb geen leeuw gezien hier zal wel toevallig zijn als ze er nu ineens wel zijn. Zo kunnen andere auto’s zien dat we pech hebben zegt hij, nu maar hopen dat er snel een auto voorbij komt die kan helpen. Nog geen vijf minuten later stoppen er twee auto’s die proberen met een andere accu ( die ze uit een van hun auto’s  hadden gehaald )en twee ijzeren staven onze auto te starten. Dat lukte gelukkig we moesten nu zonder dat de auto uit gaat terug rijden naar onze accommodatie . Gelukkig lukt dat en we laten de manager een monteur bellen. Deze is gelukkig snel ter plaatse en constateert dat de dynamo de accu niet meer oplaad . Dit moet wel gemaakt zijn voor morgen en Kor belt gelijk met Dennis van het verhuurbedrijf hij zegt dat alles gemaakt moet worden en dat de kosten voor hem zijn. De monteur neemt de auto mee naar Kasese en deze word dan morgenochtend weer gebracht . We vertellen maar dat we om zeven uur willen vertrekken om er een beetje vaart achter te zetten. Na het heerlijke driegangenmenu wat er savonds geserveerd word gaan we op tijd op bed want morgen is een reis dag en het word een lange zo  voorspelt Bijke.

1. Jeanet:
    14 augustus 2019
    🙈 omg tuurlijk.
  2. Hannie:
    15 augustus 2019
    pech onderweg hier bel je gewoon de wegenwacht gelukkig goed gekomen voor jullie
    groetjes mams