San Jose

25 augustus 2017 - San José, Costa Rica

Vrijdag 25 augustus.
We vertrekken om half acht richting San Jose, maar eerst nog ff gekeken of de luiaard er weer was, helaas ze was er niet. De rit zou volgens de lonely planet 5 uur duren en aangezien we een slechte ervaring hadden in  San Jose vonden we het verstandig om op tijd te vertrekken. We hebben vanmiddag een vlucht om 17.45. De reis ging voorspoedig, waar we de heen reis met donker en regen in de bergen hadden gereden, was het nu mooi weer en konden we genieten van het prachtige uitzicht. Volgens de kaart moesten we over een rivier en dan 4e links en de 2e rechts, enz opletten dus. Ook veel straten met eenrichtings verkeer en dat staat niet op de kaart vermeld, maar na goede navigatie zijn we om half twaalf bij het verhuurbedrijf. We moesten alleen nog voltanken, maar om niet weer te verdwalen zijn we niet van de kaart afgeweken. Gelukkig is er een benzinestation heel dicht bij. Na alle formaliteiten afgehandeld te hebben was het tijd voor de Mac. We waren ruim op tijd. Tegen tweeën hebben we gevraagd waar een busstation was. We kregen wat aanwijzingen en we moesten een rode bus hebben zei diegene. Na een paar straten nog steeds geen busstation, opnieuw gevraagd, oversteken zei deze heer en ook weer een rode bus. Toen er een gele bus aan kwam gevraagd of hij naar het vliegveld ging, hij niet maar de bus voor hem wel, ook een gele. Rood of geel maakte dus niet uit, we werden voor de vertrekhal af gezet. Top, wat gaat het voorspoedig vandaag. Vliegtuig vertrok op tijd, we zaten alleen niet naast elkaar. Was niet erg , was maar een vlucht van 80 minuten. Na alle controles staan we buiten en zien ineens het busje van het hotel weg rijden. Bah, maar tien minuten later was er alweer een nieuwe!
Het hotel is een groot complex met veel kamers en luxe, zwembad, tennisbanen, paintball, bars en een casino. Maar voor ons is het heerlijk zachte bed en een regendouche onze grootste traktatie. Helaas hebben we er maar 5 uur gebruik van kunnen maken.

1. Hannie:
    28 augustus 2017
    Nou beter wat als niets he mams