Panglao island

13 augustus 2016 - Panglao, Filipijnen

Zaterdag 13 augustus,
Lekker geslapen op ons grote bed, eerst zitten we nog even op het balkon. Het uitzicht is niet echt geweldig, we kijken op een binnenplaats en kunnen de lucht niet zien door de bomen. Dan maar ontbijten, dit was bij de prijs inbegrepen we kregen 2 keuzes: eenvoudig continentaal of eenvoudig Filipijns stelde niet veel voor dus. Omdat de trycicle's hier best wel aan de prijs zijn, en we 5 km van alona beach afzetten besluiten we een scooter te huren bij het hotel.
Deze geeft je meer vrijheid en kost slechts 400 peso per dag ( 8.- € ). Ze vragen dan je paspoort af te geven . Kor is dit niet van plan thuis hebben we een paar kopieën van ons paspoort gemaakt voor dit soort gevallen. Na lang aarzelen en overleg met haar baas gaat ze akkoord met de kopie. Het is mooi weer en we besluiten naar het strand te gaan wat vlak bij ons is. Er zijn hier voornamelijk filipijnen verder staan er een paar accomodaties en een paar eenvoudige winkeltjes. Het strand is mooi en het witte zand steekt mooi af tegen de kristal heldere blauwe zee. Om een uur of twaalf betrekt de lucht ineens en voor we er erg in hebben zitten we in een tropische regenbui. Tot op het bot toe nat komen we weer bij onze accommodatie, die maar 700 meter van het strand verwijderd is. Als het om 15.00 uur weer droog is gaan we naar alona beach om te eten, want in Choclat Hill resort is geen keuken. Hierna liggen we nog even op het strand want het weer was weer opgeknapt. Weer terug bij de accommodatie even internetten bij de bar, want op de kamers was geen internet zeiden ze.

1. Hannie:
    19 augustus 2016
    Verrassing regen zo uit het niets maar dan wordt het daar niet koud zoals bij ons lekker goedkoop daar moesten ze hier ook doen.
    liefs mams
  2. Stien:
    19 augustus 2016
    prachtige verhalen en belevenissen.geniet er nog van.
    Hier moeten jullie weer volop aan de bak,ghihihihi
    Het is inmiddels vrijdag 19 aug.als ik dit lees en jullie zijn je aan het voorbereiden voor de terugreis?
    Wanneer arriveren jullie in W'vank?
    Alvast goede terug reis,voorzichtig an.veel fun nog.xx
  3. Bijke:
    19 augustus 2016
    Wij vertrekken zaterdag tegen 17.00 Filipijnse tijd, en hopen zondagavond tegen 22.00 weer thuis te zijn.