Cat ba

13 augustus 2015 - Cat Ba Island, Vietnam

Donderdag 13 augustus. Weer mooi op tijd  wakker. Want de bedden hier in vietnam zijn allemaal het zelfde, oncomfortabel en zeer hard!! Vandaag moeten we weer van hotel verwisselen, ons nieuwe hotel staat 200 meter verderop. Eigenlijk zouden we hier vier nachten blijven maar dat kon niet omdat het vol geboekt was. Dus uitchecken spullen mee en 200 meter verder weer inchecken. We besluiten er een scooter dag van te maken en huren in een zijstaatje een scooter. Wat handig was dat je er hier een kaart van het eiland erbij kreeg . Niet dat je kunt verdwalen hier want als er een stuk of 10 straten zijn is het veel. Na een tijdje rijden komen we bij het Cat Ba nationaal park. Een groot natuurgebied waar de verschillende plant en diersoorten die er leven een beschermd bestaan hebben. Het park heeft ook een view point waar je over het landschap kunt kijken. Ook zijn er verschillende meertjes maar die zijn door de overvloedige regenval van de laatste weken onbegaanbaar. Blijft dus over om naar het uitzicht punt te gaan. Het was ongeveer 2 kilometer zo werd ons verteld. We hadden zelf al zo iets van we moeten omhoog, maar dat het zo'n klauter partij werd hadden we niet verwacht. Kor zijn T-shirt was klets nat, het was net of hij zo uit het zwembad kwam. Bijke kreeg weer last van haar voeten, het was net of de warmte niet weg kon, ze waren helemaal opgezet. We hoopten boven halong bay te zien maar alles wat we zagen was bos. Een beetje teleurgesteld gingen we weer naar beneden. Deze keer langs de easy way, dat hadden we naar boven ook beter kunnen doen. Verder hebben we het hele eiland over gecrost . Er was verder niet zo veel te zien en we besluiten daarom om maar weer terug te gaan. Om een uur of vijf waren we weer terug. Even opfrissen op de kamer en weer lekker uit eten. Lekker op tijd op bed zodat weweer vroeg op te kunnen. Dan kunnen we van onze laatste dag op Cat Ba, nog een lange strand dag maken.