Cat Ba

14 augustus 2015 - Cat Ba Island, Vietnam

Vrijdag 14 augustus. Vandaag weer vroeg op, voor onze laatste volle vakantie dag. Het is weer schitterend weer . Dat betekend dat we mooi de hele dag naar het strand kunnen. We pakken onze strand spullen bij elkaar en gaan naar beneden voor ontbijt. Het ontbijt stelt ook hier maar weer weinig voor. Het is vaak het zelfde, brood met gebakken ei of omelet , koffie of jus of thee. Alleen bij full house homestay  was het ontbijt echt goed. Maar we zeuren niet want wat moet je ook verwachten van hotels die nog geen €10.- kosten. Op het strand aangekomen blijken we de enige bezoekers te zijn. Het waaide stevig dus er stonden mooie hoge golven . Na wat zwemmen en zonnen krijgen we trek en lopen terug naar de stad. Op een terras eten we vers fruitsalde met yoghurt en drinken we er een lekkere shake bij. Bijke is erg moe en wil eigenlijk het liefste een uurtje op bed. Daarna gaan we ons opfrissen en onze laatste garnalen eten. We zitten op het terras te kijken naar de drukte op de boulevard, waar Japanners , chinezen en Vietnamezen ritjes maken in elektrische golf karretjes waar de hele familie in kan. Of ze huren een riksja, tandem, elecktrisefiets , skeelers het is een leuke, levendige vertoning. Van alle plaatsen die we bezocht hebben deze vakantie is deze samen met Sa Pa wel het drukste. We regelen een bus boot ticket voor morgen om naar Haiphong. Onze laatste nacht in een vakantie bed is een feit.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl