Carriari

19 augustus 2017 - Cariari, Costa Rica

Zaterdag 19 Augustes,

Om zes uur gaat de wekker, en snel pakken we onze rugzakken in, want we vertrekken vandaag naar Tortuguero . Het ontbijt begint om zeven uur en we willen zo snel mogelijk vertrekken . Bijke zit nog even wat foto's te kijken op bed en Kor komt even bij haar zitten , KRAAk zegt het bed en we zitten op de grond! Het hele bed dwars door de midden gekrakt . Toch maar snel ontbijten en uitchecken ,ook maar even gezegd dat we door het bed zijn gezakt. De vrouw achter de balie belt met de hotel eigenaar om dat te melden , gelukkig heeft het verder geen consequenties voor ons en vertrekken we eerst naar San Jose . Als het mogelijk is willen we de auto tot het eind van de vakantie huren en niet op de 22 augustus inleveren . We rijden naar de drukke en warrig hoofdstad en zijn er al om 11 uur. Na even zoeken en rondrijden zijn we om half twaalf bij het verhuurbedrijf . Het is geen probleem en we kunnen de auto drie dagen langer huren. Mooi op tijd vertrekken we naar tortuguero . Dat het zo lastig zou worden om San Jose uit te komen wisten we toen nog niet. Steeds probeerden we borden te vinden langs de weg maar blijkbaar waren ze er niet. Wij hebben ze niet gezien in ieder geval. Ja steeds borden met San Jose en we werden ieder keer de stad weer in geleid. Dan maar proberen om de drukte te ontlopen door naar een plaatsje buiten San Jose te rijden, daar werden we door borden weer de hoofdstad ingestuurd om vervolgens weer te verdwalen . De stemming werd er niet beter op en na vier uur rond rijden zegt Kor we gaan eten en parkeert de auto bij een mac Donald . Van daar uit maar even een mail gestuurd naar Miss Mirjam om te laten weten dat we het vandaag niet redden om te komen , want de laatste boot vertrekt om half vier en dat is het inmiddels . We vragen waar we zijn in welk deel van San Jose en krijgen als antwoord jullie zijn in Heradia een voorstad . We gaan weer verder en proberen om deze vervelende stad uit te komen , met overal straten en geen verkeersborden . Het lijkt op een doolhof en we kunnen de uitgang niet vinden, grr. Tegen zes uur zegt Kor nu moeten we eerst tanken anders komen we nergens meer. Bij het tankstation toch maar weer even vragen naar route 32. Blijkt dat we er 2 straten vandaan zitten en na zes uur rond dwalen en verdwalen zijn we eindelijk op de juiste weg. Het is een drukke route waar alle vrachtvervoer van de havenstad Limon naar de hoofdstad over gaat . Het word donker en begint te regenen, wat het rijden er niet prettiger op maakt. Na twee uur door de bergen in het midden van het land komen we om acht uur aan in carriari , waar we moeten overnachten . Er is namelijk geen mogelijkheid meer om in Tortuguero te komen. Het enige hotel in deze plaats hebben we snel gevonden en gelukkig is er nog een kamer voor ons . Er waren ook wel wat cabinas maar die zagen er niet aantrekkelijk uit. Gelukkig hadden we nog wat brood en jam bij ons en zijn na het broodje maar gelijk gaan slapen om morgenvroeg weer op tijd te kunnen vertrekken naar tortuguero .

1. Hannie:
    25 augustus 2017
    Gr gr verdwalen op z n zachts gezegd daar word je niet vrolijk van liefs mams