Onze laatste dag

20 augustus 2016 - Boracay, Filipijnen

Zaterdag 20 augustus,

Onze laatste dag helaas, we hadden de afgelopen 3 weken best redelijk weer, en de laatste dagen was het echt heel goed. Maar op deze laatste  ochtend laat de zon ons in de steek. Het is totaal bewolkt en dreigt zelfs te gaan regenen . We nemen toch maar alle strandspullen mee als we gaan ontbijten.  Tijdens het ontbijt begint het op te klaren en voorzichtig komt de zon er door. Na ons ontbijt bedanken we de dames van Zest voor de lekkere en betaalbaare ontbijtjes en vertrekken voor ons laatste dagje strand. De zon is er nu weer goed bij en we zwemmen en zonnen nog een beetje. We moesten ook nog achter een souveniertje aan, iets echt Filipijnse . We wilden graag een jeepneye en dan wel een van blik. Het hele winkelcentrum hebben we af gezocht maar helaas niet gevonden . Om een uur of twee kregen we weer honger en we aten wat bij swiss inn. Hier hadden we de eerste avond ook gegeten. Toen we buiten waren was het  inmiddels weer bewolkt geworden en leek het net of er regen kwam. We zaten nog een tijdje naar kite-surfers te kijken die voor ons appartement bezig waren, toen het lichtjes begon te spetteren. Omdat het niet zo druk was en onze vlucht pas laat vertrok mochten we de kamer wat langer houden zodat we nog even konden douchen voordat we vertrokken . Het was inmiddels gestopt met sputteren en het regende inmiddels gewoon hard! Tegen een uur of zes gaan we met onze bepakking lopen richting hoofdstraat. Nog een maal kissebissen met een tricycle chauffeur over de prijs, en er weer niet uitkomen. Aangekomen bij de ticket verkoop van de boot is het een drukte van jewelste. Op het strand staan enige honderden mensen te wachten tot ze met een boot meekunnen . Een man spreekt ons aan en zegt dat hij een boot en bus ticket voor ons heeft, hoeveel dan zegt Bijke , 250 peso p.p. Dit hadden we de heenreis ook betaald en gingen akkoord . We werden langs de rij wachtende mensen gevoerd en werden vooraan gezet om een kaartje te kopen. Toen we die bemachtigd hadden werden we weer langs een hele lange rij wachtende mensen geloodst en werden vooraan op een pier gezet om de eerstvolgende boot te nemen. Gewoon gênant . De eerstvolgende boot was voor ons , dat ging mooi snel in nog geen tien minuten van kaartje kopen tot weg met de boot. Een lokale man vertelde dat er controles waren en dat in combinatie met laag water zorgt voor lange wachttijden . Nou niet bij ons zeggen wij tien minuten heeft het geduurd. We zijn zeker een paar honderd mensen zo voorbij gelopen , mensen die mischien wel van tevoren een boot hadden geboekt. Op het vaste land stond er een busje voor ons klaar. Deze bracht ons in anderhalf uur naar het vliegveld. Onze vlucht was weer eens 2 uur vertraagd, het begint al normaal te worden!! Nadat we ons hadden ingecheckt zijn we buiten de luchthaven wat gaan eten. Er is een groot Chinees restaurant, maar het is er niet zo druk dus dat betekend snel eten. De menukaart is helaas in het Chinees en kunnen wij dus niet lezen. Na enge uitleg krijgen we wat we willen. Plotseling stopt er een bus , 45 Chinezen stappen uit en gaan eten praten door elkaar lopen. Ook is er in een hoekje een verkoper die volgens mij sigaretten verkoopt. Dit gaat per doos, het is er een drukte van belang. Om het kwartier stopt er nu een bus. Na vier bussen is het restaurant vol met etende pratende en rare  Chinezen . Wat lopen deze mensen er soms raar bij. Om 00.00 uur vliegen we naar manilla . Vervolgens 3 uur wachten en dan vliegen we van manilla naar sjanghai . Daar hebben we ook weer een paar uur gewacht om vervolgens naar Amsterdam te vertrekken . Aankomst Amsterdam is 18.30!!

1. Hannie:
    25 augustus 2016
    Einde van een prachtige vakantie vol avonturen vol van belevenissen op naar een volgende
    vakantie avontuur ook ik heb genoten van jullie avontuurlijke schitterende reis en wil je hartelijk bedanken daarvoor
    Liefs Mams