Tambisaan beach

18 augustus 2016 - Boracay, Filipijnen

Donderdag 18 augustus,
Vandaag gaan we de andere kant van het eiland verkennen, we willen naar Tambisan jetty port. Het strand waar we zijn aan gekomen. De eigenaar vertelde ons dat we er met een trycicle voor 20 peso naar toe konden , als we tenminste een gedeelde trycicle namen anders was het 100 peso. Dus gelijk na het ontbijt onze spullen verzameld en een trycicle aangehouden waar al mensen in zaten. Het klopte wat hij zei voor 20 peso p.p waren we op het strand. Het was er erg druk, gasten die aankwamen en vertrokken, en veel bootjes met hele groepen chinezen die of gingen duiken of een boottripje gingen doen. Met verbazing hebben we er de hele dag naar gekeken, van chinezen kun je precies zien wie bij wie hoort, of ze hebben dezelfde schoenen, broek danwel shirt aan. Na deze gezellige dag op dit ook weer mooie strand, wit zand, palmbomen, en kristal helder blauw water. Gaan we s'avonds iets verder van het strand eten. Het is een soort kantine achtige tent waar je je eten bij de balie besteld en een nummertje mee krijgt die je op je tafel zet. Aan de zijkant van de  eetzaal is een wasbak met zeep, waar je even je handen kunt wassen voor het eten. Kor moest dit natuurlijk even doen en trekt pardoes het hele zeepapparaat van de wand. Hij is soms ook zo handig he, gelukkig krijgt hij het apparaat weer in elkaar en kunnen we eten. Het eten smaakte goed en was betaalbaarder dan gisteren.

1. Hannie:
    20 augustus 2016
    Die rare chinezen denken zeker alles gelijk komt er ook geen vreemde bij
    net als
    of ze allemaal van die spleet oogjes hebben.
    Handig hé dat Kor dat zelf kon maken toch?