Eind in zicht.

20 augustus 2021 - Åråshult Camping, Zweden

Zweden Vrijdag 20 Augustus 2021

Doordat de wijn ons gisteravond goed smaakte slapen we wat langer als normaal. Het plan van vandaag is om langs het meer weer af te zakken naar het zuiden en als het even mee zit nog een leuke visplaats te vinden . Het wordt nog even spannend of we wel van het veldje af kunnen komen, want door de vele regen van vannacht was het aardig soppig geworden. Een andere camper op ons veldje moest al los getrokken worden. Gelukkig hoefde dat bij ons niet dus nu  betalen en weg. We rijden langs het meer op zoek naar een leuke plek om vandaag nog te kunnen staan. Maar waar we ook stoppen er is altijd wel wat, dan weer te ver van het water, dan weer allemaal plantengroei in het water of het terrein is onbegaanbaar. Steeds meer teleurgesteld rijden we van plek naar plek. Niet dat de omgeving niet mooi is ,integendeel het is er prachtig. Alleen willen we nog graag even vissen en dat lukt niet. Na een paar uur proberen geeft Kor het op en roept #bendrklaarmee we gaan richting huis. Dat kan ook makkelijk want we zitten inmiddels niet zo ver meer van Malmö. Voor we er erg in hebben zijn we bij de brug die Zweden verbind met Denemarken. Het is altijd even oppassen op deze brug omdat hij zo hoog is . Hierdoor staat er altijd een aardig windje waardoor de kans op slingeren groot wordt. De avond begint te vallen en we besluiten zo ver mogelijk door te rijden. Ongeveer 50 kilometer voor Flensburg stoppen we voor onze laatste overnachting. Deze keer op een parkeerplaats langs de snelweg. Als we de volgende ochtend weer verder reizen gaat alles voorspoedig en schieten we lekker op. We verwachten nog echter wel een file, maar dat is pas bij Hamburg . En ja hoor zoals we al voorspeld hadden, bij Hamburg staan we bijna een uur in de file. Daarna rijden  we probleemloos naar huis en zijn om een uurtje of drie weer in Wildervank. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde trip door Zweden. Een land waar we nog lang niet alles gezien hebben en waar we zeker nog een keer gaan naar toe zullen gaan. De plannen daarvoor zijn al in een beginstadium van ontwikkeling. We gaan dan langer, noordelijker, met de boot naar Göteborg, en blijven overal wat langer staan. Voor nu was het een top vakantie in een prachtig land waar we veel mooie momenten hebben gehad, en mooie herinneringen hebben gemaakt.

1. Peter Roffel:
    25 augustus 2021
    Hallo Byke en Cor , wat hebben jullie een geweldige mooie vakantie gehad met elkaar , geweldige leuken dingen ontdekt heel heel veel beleeft , en wat een mooie herineringen allemaaal.
    Nu al plannen maken voor de volgende vakantie dat begrijp ik heel goed,jullie hebben helemaal gelijk , wat ook wij hebben geweldig genoten van jullie mooie vakantie verhalen en foto,s , hierbij Hartelijk Dank van Dinie en Peter Roffel
  2. Stien:
    25 augustus 2021
    Hoe mooi is Europa.........top dat jullie zo van Zweden hebben genoten in jullie Tiny mobiel en #verslaafd zijn geraakt aan het vissen.
    Wij hebben weer met plezier jullie reisverslagen gelezen.xx