Dyhards

18 augustus 2021 - Urshult, Zweden

Woensdag 18 Augustus

Na een onstuimige nacht met veel regen en wind is het de volgende ochtend bewolkt maar gelukkig wel droog. Snel pakken we alles op en gaan op pad richting Urshult. We zijn dan zo langzamerhand al een beetje op de terugreis naar Nederland, we willen er nog niet aan denken maar het is wel de realiteit helaas. De reis bracht ons weer door een mooi heuvelachtig bosrijke omgeving afgewisseld door akkers en meren. Zo af en toe zien we een hertje door het veld springen, helaas is er geen eland te zien . Als we op de snelweg komen is er helaas niet zoveel meer te zien, maar het schiet we lekker op. Als we om een uur of twee bij Urshult in de buurt aankomen is het weer omgeslagen naar regenachtig. Toch zoeken we een leuk plekje om nog even te vissen . Volgens de app park4night kunnen we op een mooi plekje bij het meer komen. Helaas hebben de eigenaren de weg er naartoe gebarricadeerd. We moeten dus even verder kijken, al snel vinden we een plaatsje er niet ver vandaan. Helaas staat er een bordje bij dat je er niet mag overnachten, dit doen we dus ook maar niet we zijn tenslotte brave burgers. We kunnen hier natuurlijk wel een paar uurtjes vissen voordat we naar een camping gaan. Het weer zit niet echt mee ,maar wij zijn echte dyhards en laten ons niet wegjagen door een paar regendruppels we hebben immers regenpakken . Helaas na de ene regenbui komt de andere regenbui, lekker afwisselend soms een paar druppels en dan weer heel veel. Gelukkig vangen we redelijk vis en daardoor blijft het leuk. Wel ziet de omgeving er lang niet zo mooi uit. De anders mooi groen gekleurde bomen die tegen de blauwe lucht afsteken, gaan nu naadloos over in de grijze tinten van het water en de lucht. Het is een grote natte grijze massa, niets aan eigenlijk. We besluiten op te pakken en de eerste de beste camping op te zoeken om daar de nacht door te brengen. De eerste camping wordt echter door ons afgekeurd, maar een paar kilometer verderop vinden we wel een mooie plek. Als we bij de receptie komen is er echter niemand meer . Gelukkig hing er wel een briefje dat als er niemand aanwezig was je zelf een plaatsje mocht uitzoeken en dan de volgende ochtend even inchecken. Als we ons avondeten koken wordt het lekker warm in de camper en na het eten zijn we weer warm. We hebben natuurlijk de hele middag in de regen en koude zitten vissen, als een stel “appie golo’s “ we zitten op ongeveer 14 kilometer van onze eerste camping bij Urshult in de buurt. De camping ligt direct aan het meer van Asnen. Zodat we morgen direct weer kunnen vissen, maar voor nu eerst even slapen.