Bootje varen.

17 augustus 2021 - Urshult, Zweden

Dinsdag 17Augustus

Wederom zijn we vroeg wakker, we hebben heerlijk en lang geslapen. Lang omdat we vroeg in ons bedje lagen en vrijwel direct in slaap zijn gevallen. Het belooft een mooie dag te worden want er zijn haast geen wolken te zien. Kor gaat naar de receptie om een boot en visvergunning te regelen voor vandaag. Ook willen we nog een nachtje langer op de camping blijven, want we weten inmiddels van ons zelf dat als we eenmaal aan het vissen zijn er direct niet meer mee stoppen. Als Kor terug komt zit Bijke lekker in de zon een boek te lezen. Ze had alles al klaargezet voor het vis tripje . Snel laden we alles in de boot en willen vertrekken, helaas was de lucht helemaal betrokken en begon het te sputteren. We laten ons toch niet afschrikken door een paar druppels zegt Kor en de paar spetters wordt een stortbui. We schuilen 10 minuten tot het weer droog is en we varen het meer op. De lucht is nog steeds dreigend en het kan ieder moment weer gaan regenen. Als dan ook ineens de eerste druppels beginnen te vallen trekken we snel onze regenpakken aan. Gelukkig blijft het verder de gehele dag droog, maar de regenpakken houden we lekker aan voor het geval dat. Het is heerlijk rustig op het meer en we genieten van de stilte en het uitzicht. Zo nu en dan komen er een paar kano’s voorbij, zij doen een kano toer, dat zien we aan de spullen die ze allemaal bij zich hebben. We vangen veel vis en niet van die kleintjes maar grote voorns van zo’n 30 centimeter. Aan het einde van de middag komt de zon er weer bij en wordt het zowaar nog warm. Om een uur of zes roeit Kor weer naar de wal, want het is etenstijd. Snel koken we een potje om vervolgens weer het meer op te gaan . De vissen laten ons nu in de steek, alleen Kor vangt er maar een . Als het te donker wordt gaan we terug en maken snel een kampvuur. Op de camping heeft bijna iedereen al een vuurtje  branden. Helaas kunnen we niet lang bij het vuur zitten want na een uurtje begint het te regenen. Snel gaan we naar binnen om niet veel later ons bedje op te zoeken. We kunnen weer terugkijken op een mooie dag en gaan tevreden naar bed.