Vrijdag 16 Augustus 2019

18 augustus 2019 - Masaka, Oeganda

Onze laatste nacht in de tent van Leopard rest camp was heerlijk rustig en als we om zeven uur aan ons ontbijt zitten kijken we terug op een fantastische tijd hier. We nemen afscheid van het vriendelijke personeel en de manager ( Katy ) en gaan richting Masaka een redelijk grote stad ( 80,000 inwoners )in het zuiden van Oeganda. De weg ernaartoe is goed volledig geasfalteerd , we weten bijna niet wat we mee maken. Wel zijn er talloze dorpen langs de weg gebouwd en ieder dorp heeft natuurlijk weer zijn drempels . Ieder dorp minimaal een stuk of acht en dat gewoon op de snelweg. Hierdoor zijn we wel verplicht om langzaam te rijden in deze gebieden , maar nu kunnen we wel goed om ons heen kijken , langs de weg zie je dan kleine winkeltjes aaneen geschakeld ieder met zijn eigen spullen. Ook heeft ieder dorp een plaats waar de bananen worden verzameld om van daaruit weer verder getransporteerd te worden. Soms gaat dat op een vrachtwagen soms op een motor maar ook heelveel gewoon met de fiets. Er zijn fietsen bij waar wel acht tot tien grote trossen bananen op zitten. We zien dan ook regelmatig mannen met zulke fietsen de berg oplopen als we verder rijden. Twee uur na ons vertrek komen we aan in Masaka en maps me wijst ons in een maal naar de goede locatie . Het is een keurig complex met een heerlijk zwembad. Het is prachtig weer dus we nemen meteen een frisse duik. De rest van de dag blijven we hier heerlijk relaxen al wil Kor middags wel even wat spannends gaan doen in de stad, oo nee hoor zegt Bijke ik heb genoeg spannende dingen gedaan deze vakantie NU RUST. S’avonds heerlijk gegeten in het restaurant van de accommodatie en weer vroeg op bed.

1. Hannie:
    19 augustus 2019
    gelijk heb je ook een keer rust
    mams