paradijsje!!

17 augustus 2016 - Boracay, Filipijnen

Woensdag 17 augustus,
Bij Melinda's Garden,  waar we nu verblijven is geen ontbijt inbegrepen . Dus eerst maar weer op zoek naar wat te eten. Dit is niet moeilijk, keuze genoeg uit restaurantjes en resorts waar wel ontbijt geserveerd wordt. Wel zijn de prijzen hier nog weer iets hoger dan op Panglao eiland. We zitten 50 meter van het 4 km lange white beach. Een prachtig strand , wat bij hoog water eigenlijk best smal is. Het hele strand is volgebouwd met resorts en appartementen met af en toe een restaurant of een winkeltje. Het is hier normaalgesproken de aankomst en vertrek haven van de gasten op het eiland. Maar door de hevige wind is deze in de periode juni t/m de december op Tambisan beach. We gaan vandaag naar llig- lligan beach een afgelegen strand aan de andere kant van het eiland waar het niet zo hard waait. Omdat het eiland niet zo groot is ( 7 km lang en 1 km breed )besluiten we te gaan lopen. We krijgen een landkaart mee van de eigenaar en gaan op pad. Na 1 km lopen bereiken we Bulabog beach. Aan de andere kant van het eiland, het waait hier beduidend minder. De tyfoon Haiyan had hier behoorlijk huisgehouden een resort was compleet ingestort en verwoest. We zijn wat verder langs het strand gelopen en op een terras een heerlijke mango shake gedronken. Om op llig-lligan beach te komen moesten we eerst een berg over en dat kon alleen via de hoofdstraat. Daar werden we natuurlijk weer door talloze trycicle en motor rijders aan gesproken die ons er wel heen wilden brengen voor 200 peso. Dit vonden wij echter te duur en onderhandelen had geen zin , alsof ze prijs afspraken hadden gemaakt. Bij 1 motorrijder is het uiteindelijk ( na lang onderhandelen wel gelukt voor 100 peso ). Wel moest er nog even gestopt worden om wat extra lucht in de banden te doen. Tien minuten later zaten we op het mooie strand met kristal helder water. Gelukkig waaide het hier beduidend minder dan aan onze kant van het eiland. Er lagen wat bootjes van tripjes mensen en er stonden een paar accommodaties en een drietal eetgelegenheden. Op deze prachtige plek zijn we de hele dag gebleven om wat te zwemmen , snorkelen , luieren , lezen , en slapen natuurlijk. Om een uur of 5 zijn we met een motor weer naar de hoofdstraat gebracht en van daaruit met de Tricycle  naar station 3. Na het douchen is het om 18.30 uur weer donker en is er alweer bijna een dag om. Na het eten nog snel ff boodschap doen ( fles cola voor op de kamer ) en thuis nog even internetten. Dit is wel een groot pluspunt want we hebben internet op de kamer. En het werkt !! Dat is ook de reden dat we niet altijd verslagen konden sturen. Foto,s is helemaal niet te doen, duurt zooo lang het laden,  ook hier. Maar we blijven proberen.

1. Hannie:
    20 augustus 2016
    Het is daar minder druk als hier maar ja nu hebben die mensen ook nog wat
    inkomen.Doch prachtig is het daar wel
    liefs voor jullie