Donderdag 10 augustus 2023

10 augustus 2023 - Sandefjord, Noorwegen

Het is zowaar droog wanneer we wakker worden en sterker nog de zon schijnt. Snel nemen we een bak yoghurt met cruesli en gaan naar een camping op slechts 2,2 kilometer afstand. Op een vis app hadden we gezien dat in deze wateren wel vis gevangen is . Het zijn wel niet de plaatsen waar Kor van houdt, maar af en toe een visje vangen en opeten is ook wel leuk en lekker. Als we de camping oprijden staat de eigenaar gras te maaien, hij is druk en zegt dat we later wel kunnen komen voor registratie en dat we gewoon op een plek kunnen gaan staan. Als we staan pakken we gelijk weer onze hengels en gaan op zoek naar de aangegeven plek op de app. Na tien minuten wandelen komen we op een andere camping waar een smal pad ons naar de goede plek leid zo denken we. We hoeven alleen nog maar de blauwe stippen op bomen en stenen te volgen. Na heel wat klimmen en klauteren, komen we aan op het hoogste punt , maar nergens een visplaats. Wel hebben we een fantastisch uitzicht over het fjord, hebben we toch maar even meegepakt.  De weg terug naar de camping is lastig maar wanneer we beneden zijn en een andere afslag nemen komen we op een grote rotsen partij terecht waar we prima kunnen vissen. Het waait er stevig maar omdat de zon schijnt is het aangenaam. We hebben al een tijd niet zulks lekker weer gehad en we zitten prima. Helemaal blij zijn we als Bijke een mooi makreeltje naar binnen hengelt. Helaas blijft het bij deze ene vis . Jammergenoeg is de zon weer achter de wolken verdwenen en de wind wat steviger geworden. Hierdoor wordt het erg fris en we wandelen weer naar de camper. Snel maakt Kor het makreeltje schoon en bakt hem. Al was het maar een klein visje, hij smaakte naar meer. Na dit lekkere voorgerecht maken we nog een hoofdgerecht en gaan snel weer naar dezelfde plek om nog meer makreel te vangen. Ditmaal is het Kor die een vis vangt, geen makreel maar een witte koolvis. Deze gaat mee en is morgen aan de beurt op opgegeten te worden. Verder hebben we geen resultaat helaas. We besluiten om morgen een plaatsje te zoeken in de buurt van Larvik, helaas moeten we zaterdag van daaruit met de boot terug naar Denemarken.