Met de ferry naar noorwegen.

21 juli 2023 - Wildervank, Nederland

21 july 2023

Hallo lieve mensen,

Het is zover, we gaan weer op reis, heerlijk!!!

We hebben de laatste periode het heel druk gehad, met werk, ziekenhuis bezoeken van onze moeders, en de bouw bij binck en laura.

Nu even helemaal niets, ontspannen, uitrusten en natuurlijk vissen.

We gaan naar Noorwegen, zoveel mooie verhalen gelezen en foto,s gezien, we gaan het beleven !!

Normaliter hebben wij ons goed voorbereid qua route, nu helemaal niets, op de ferry na.

Het is 9.00 en we zijn vertrokken, we rijden naar het noordelijkste plaatsje in Denemarken. Hirsthals, daar vertrekt de boot om 23.30.

Route planner geeft aan dat naar hirsthals 7.00 rijden is en 755 km. We hebben dus ruim de tijd.

Het is inmiddels 13.00 en we zijn hamburg voorbij. Twee jaar geleden toen we naar zweden gingen waren er grote wegwerkzaamheden bij de tunnel, nou dat is nog steeds niet klaar. 5 kilometer voor de tunnel file en langzaam rijden, half uur later

rijden we de tunnel in en de file verdwijnt als sneeuw voor de zon, onvoorstelbaar.

Nu eerst even pauzeren, we krijgen trek. Onze buuf stien denkt altijd aan ons en had een heerlijke smoothie,  bavarois met roodfruit en banen aan ons meegegeven. Dat smaakte prima met wat broodjes erbij. Inmiddels 13.45 en we  rijden nu richting flensburg, het wordt wel wat drukker op de weg.

Inmiddels 15.15 , het schiet niet op, alleen maar file!! Niets te zien waardoor het ontstaat, 75 kilometer gedaan in ander half uur en het einde is nog niet in zicht.

16.00 en we rijden denemarken binnen.

De reis in denemarken verloopt voorspoedig en om 20.00 zijn we aangekomen in Hirsthals. Vanuit hier vaart de ferry naar Kristiansand.

We parkeren de camper bij de zee, we zijn niet de eersten want er staan al meerdere campers te wachten. We hebben weer wat trek dus eten gauw een gebakken eitje met een bolletje. De ferry vaart om 23.30 uit, en half elf is de laatste check in. We besluiten om om half tien, naar de check in te gaan. Dat gaat heel vlot en moeten aansluiten op rij 32.

Om 23.00 rijden we de ferry op en worden naar onze plaats gewezen. Campers onderin, auto,s bovenin.

We kijken met verbazing hoeveel auto,s en campers er al staan. Op deze ferry gaan 400 voertuigen en twaalfhonderd passagiers. Als dat maar blijft drijven. Spannend!!!

1. Peter Roffel:
    22 juli 2023
    Goeie morgen Byke en Cor ,
    Jullie vakantie begint al heel mooi dit mooie verhaal
  2. Peter Roffel:
    22 juli 2023
    Wens Jullie een hele fijne vakantie en heel Veel Plezier en geniet er van met elkaar .
  3. Stien:
    24 juli 2023
    Een goede start met een ontbijtje van BUUF.😋