Woensdag 9 augustus 2023

9 augustus 2023 - Sandefjord, Noorwegen

Als we wakker worden zitten we nog in de staart van storm “Hans” . Een vreselijke stormdepressies die niet alleen wind maar ook vreselijk veel regen met zich meebrengt. Zo erg dat in midden Noorwegen code rood wordt afgegeven. Rivieren treden buiten hun oevers ,aardverschuivingen en damdoorbraken , zijn het nieuws van de dag. Gelukkig zijn wij de dans ontsprongen, het gebied waar we een paar dagen geleden waren is zwaar getroffen door het noodweer. We staan nu aan de zuidkust van Noorwegen aan het Sandefjord . Omdat het hier ook nog niet droog is slapen we uit en nemen een stevig ontbijt. Wanneer de regen iets minder wordt doen we onze waadpakken aan en een regenjas . Op deze manier worden we niet nat van de miezer regen die nog steeds valt, ook is het lekker warm aan. We gaan met onze hengels op pad, op zoek naar een mooie plek om te vissen. De wandeling van een kleine 20 minuten door een jurassicpark achtige omgeving, met grote rotsen begroeid met mossen ,varens en struiken en bomen, brengt ons bij een paar rotsen die uitmonden in het fjord. Hoe mooi de wandeling ook was het resultaat van het vissen is 0. Wanneer we weer terug lopen begint het weer harder te regenen. Als het later in de middag droog is proberen we het nog maar een keer, ditmaal vlakbij. Ook nu is het resultaat 0, hier zit geen vis ( tenminste niet voor ons) concluderen we. We besluiten daarom morgenochtend weer te vertrekken en kijken toch tevreden terug op deze dag, want al vangen we niets het is een groot voorrecht om dit te mogen beleven. De omgeving,de natuur en het vrij zijn HEERLIJK.