Zaterdag 12 augustus 2023

12 augustus 2023 - Larvik, Noorwegen

Lekker uitgeslapen, als we naar buiten kijken, zijn alle campers en busjes al vertrokken.

We dachten dat we gisteravond nog een paar herten zagen, maar nu blijkt het dat het vuilcontainer, kleine graafmachine en een grote steen te zijn. Onze fantasie nam een beetje de loop met ons en zagen herten die er helemaal niet waren.

Na het ontbijt rijden we naar larvik, en parkeren bij een kleine haven. Allemaal kleine straatjes met leuke huisjes. Nog een laatste keer vissen in de zee, voorlopig !

Als het ons is gegeven komen we graag nog een keer terug naar dit fantastisch mooi land met zoveel verscheidenheid aan natuur, misschien wel tot de Noordkaap!

Na een klein uurtje houden we het voor gezien, we kletsen nog wat over de vakantie en dan wordt het tijd om naar de haven te rijden waar de ferry vertrekt.

De dame achter het loket weet al wie we zijn, zonder ook maar een paspoort te hebben laten zien, of de ticket. Krijgen de papieren en rijden naar de aangewezen plaats.

Stipt om half zes zijn we vertrokken, de ferry is trouwens weer net zo groot als de heenreis.

Om 21.15 zijn we in hirsthals aangekomen. Zo snel als we op de boot gaan, zo snel zijn we er ook weer vanaf. Goede keuze geweest om voor de ferry te kiezen, heeft ons heel veel tijd en kilometers bespaard.

Nog 780 kilometer rijden en dan zijn we weer thuis, omdat het al 21.15 is gaan we nog ergens overnachten. We kijken wel hoever we komen.

1. Peter Roffel:
    12 augustus 2023
    Byke en Cor heb enorm genoten van jullie mooie vakantie verhalen kun je weer een mooi boek van maken .
    Wens jullie een hele goeie terug reis en wees voorzichtig