Camping hana

10 augustus 2022 - Veverská Bítýška, Tsjechië

Tsjechië 10-8 2022

Lekker vroeg er uit om de dag van gister te compenseren. Na een stevig ontbijt binden we de visspullen op de fiets en gaan op zoek naar een mooie visstek . We besluiten geen visvergunning meer te halen , want dan is er weer een halve dag om. Na wat rond fietsen ( ongeveer 10 km) komen we terecht op een plek recht tegenover onze camping. Weer een uur voor niets gefietst, nou ja hebben we wel weer onze beweging gehad . Dus nu maar zitten en vissen. Het weer is uitstekend en we zitten lekker in het zonnetje. Kor heeft veel beet en Bijke vangt veel vis . Als Bijke een visje binnen probeert te halen komt ze vast te zitten zo voelt het. “Kor even snel een schepnet “ roept ze en niet veel later zien we in het heldere water een gigantische snoek voorbij zwemmen met Bijke haar visje in zijn bek. We schrikken er van en met een flinke slag met zijn staart breekt hij het snoer en verdwijnt met de vis nog in zijn bek. Stom geslagen kijken we elkaar aan en zeggen “zooo das spectaculair “ wat een pracht beest jammer dat je die niet zomaar even vangt. We zitten al een halve dag te vissen zonder een vergunning en beginnen hem een beetje knijpen als er een man in een rubberbootje tegenover ons komt liggen die gelijk begint te bellen. Schijters als we zijn pakken we alles op om terug te gaan naar de camping. Wel moet kor eerst nog even het water in om zijn blinker te redden. Gelukkig heeft hij afgelopen zomer in Zweden al wat ervaring op kunnen doen met het loshalen van blinkers van de rivier bodem. Na wat gegeten te hebben gaan we het aan de andere kant van de brug proberen . Bij het ernaartoe fietsen zien we in het kraak heldere water een paar grote vissen liggen . Echt van die exemplaren waar wij al een paar vakanties naar op zoek zijn forel of zalm we kunnen niet goed zien wat het precies is. We vinden een mooie stek en ook hier heeft Kor weer veel beet en vangt Bijke veel. Maar Kor klaagt niet het zit er heerlijk in de zon en geniet van zijn uitzicht. Nu gaan we niet te laat naar bed , want morgenochtend willen we vroeg opstaan om naar de grotten van Moravisch karst te gaan . Een van de grootste grottenstelsels in Europa.