Lipnomeer

17 augustus 2022 - Lipno nad Vltavou, Tsjechië

Tsjechië 17-8 2022

We hebben besloten om nog een nachtje langer op deze camping te blijven, zodat we vandaag weer op dezelfde stek kunnen vissen. Weer vroeg uit de veren en snel ontbijten zodat we niet veel later weer in de boot zitten op weg naar de goede vis stek. Het weer is gelukkig nog steeds goed en onze verwachtingen zijn hoog gespannen voor vandaag. Door de hoge temperaturen is er op het water echter een dikke laag bloei en algen groei gekomen. Deze drijft als een dikke koek vooral langs de oevers. Dit nodigt niet uit om te gaan zwemmen, niet dat we dat van plan waren maar toch. Als Bijke haar tweede vis na een halfuur aan de haak slaat roept ze enthousiast JAA dit is een karper, ik voel het gewoon. Deze is zo sterk en wild gewoon geweldig, na een hevige strijd is de vis in het schepnet beland en kijken elkaar zeer tevreden aan. Dit kan zomaar weer een geweldige visdag worden met zo’n begin. Maar hoe goed het begin ook was de vissen laten het verder op een enkele na vandaag afweten. Genoeg tijd om een beetje om ons heen te kijken en de vissen af en toe uit het water te zien springen. We denken dat het snoeken of snoekbaars zijn die achter prooi aanzitten. Als we een uurtje niets gevangen hebben besluiten we naar de overkant te varen waar we dan nog in ieder geval nog in de zon zitten. Wanneer we daar aankomen blijkt ook hier een dikke laag algen en bloei te liggen . Deze is echter zo dik dat het op verf lijkt en het stinkt ook nog eens als bedorven voedsel. Lang blijven we hier dan ook niet zitten en varen weer terug naar de voor ons bekende plek. Als de vissen het hier ook weer laten afweten pakken we onze spullen en vertrekken richting camping. Morgenochtend gaan we weer naar een andere camping dus gaan we nu alvast alles zover klaarmaken voor vertrek, zodat we morgen weer op tijd op onze nieuwe camping zijn . Als alles klaar is voor vertrek gaan we naar ons bedje om de nodige rust te nemen.