Dinsdag 8 augustus 2023

8 augustus 2023 - Sandefjord, Noorwegen

Wanneer we wakker worden is het nog steeds zwaar bewolkt en regenachtig. Wat gaan we doen vandaag?.? We weten het nog niet en besluiten na het ontbijt beneden op de pier even te gaan vissen, het is echter geen succes geen vis gevangen. Ook het weer wordt weer slechter de miezer regen gaat over in druppels en de lucht word steeds donkerder. Wat ziet de wereld er toch anders uit als de zon niet schijnt. Na een broodje en wat drinken gaan we maar een stukje wandelen,paraplu’s mee want er valt regelmatig een bui en nat worden hebben we geen zin in. We staan vlak bij een soort vakantie park met leuke huisjes die allemaal uitzicht hebben op het fjord. Na een uurtje zijn we terug en hangen wat in de camper. Wat gaan we doen blijven we hier of zoeken we een andere plek. Al snel valt de beslissing, we gaan verkassen, zo’n 30 kilometer verder moet ook een mooi plaatsje aan het fjord zijn en misschien zit daar wel vis voor ons. Niet veel later rijden we richting sandefjord . Als we aankomen zijn we blij verrast, niet alleen is het droog ook is het een mooiere plaats dan waar we vandaan komen. Een mooi strandje omringd door grote rotsen en het landschap wat er achter ligt is ongerepte natuur. Er staan wat picknick banken en een grote vuurplaats en een grote bbq. Ook loopt er een pad door het bos die je na ongeveer 1 kilometer bij een visplek moet brengen. Dit willen we natuurlijk nog wel even uitproberen vanavond. Bijke zet de hengels in elkaar en Kor kookt even een maaltje, zodat we na het eten gelijk weg kunnen. Het was een leuke wandeling naar de rotsen vanwaar we konden vissen. Heerlijk rustig geen auto’s en treinen in de buurt en verder ook geen mensen. Helaas gaat het vissen niet zoals we gehoopt hadden, maar we gaan het morgen gewoon weer proberen. Hopen dat dan de zon eindelijk gaat schijnen zodat we een paar mooie foto’s kunnen nemen van deze ongerepte omgeving.