Cahuita

22 augustus 2017 - Cahuita, Costa Rica

Dinsdag 22 Augustus,

De wekker is gegaan en we hebben hem ingedrukt en zijn weer gaan slapen. Om kwart  voor vijf schrikt Bijke wakker en roept "KWART VOOR OPSCHIETEN " . We pakken onze spullen en lopen naar het vertrekpunt van de boot, gelukkig hij ligt er nog en als we eenmaal ingestapt zijn vertrekt hij gelijk. Een uur later zijn we weer bij onze auto. We hadden nog wat brood en aten bij de auto snel een broodje om vervolgens richting Cahuita te rijden. Kor heeft het onderweg wel wat moeilijk en Bijke valt bijna in slaap, maar met twee kleine pauzes en af en toe wat water om het gezicht bereiken we Cahuita al om half elf. We hebben de route 34 niet helemaal tot Limon genomen maar zijn er omheen gereden , hiermee hebben we de drukte in Limon vermeden. Cahuita is een klein plaatsje met Caribische invloeden er hangt een klein beetje een Jamaicaans sfeertje . Het nationaal park ligt tegen het dorpje aan en het heeft een mooi lang zandstrand . Ook is het hier prima snorkelen , dit is echter alleen toegestaan met een erkende gids. Na een maal de weg gevraagd te hebben naar onze accommodatie , rijden we er zo naar toe . Ze hadden op ons gerekend want onze kamer was al klaar en we konden er zo in. Leuke kamer met een keukentje en een zitje buiten. Alleen jammer dat het bed echt niet lekker lag. Onze spullen op de kamer gelegd en strand spullen gepakt , daarna gelijk naar het strand. Je moet via de ingang van het nationaal park naar het strand, dus we dachten dat word een duur middagje . De meeste parken hebben n.l. een entree van €15,- of meer p.p. Dit viel gelukkig mee ze vragen een vrijwillige bijdrage en voor €3,00  zaten wij op het strand. De zon scheen volop dus zijn we na het insmeren lekker op onze lamzakken in de schaduw gaan liggen slapen, Toen ons middagslaapje klaar was hebben we nog wat chips gegeten en gingen zwemmen met onze lamzakken in de zee . Opeens roept Kor : daar gaat onze chips, en jahoor een aap verdwijnt met de zak chips in de boom. Het duurt maar even n de hele familie zit van onze chips te peuzelen. Tegen vijf uur kwam er een boswachter iedereen er op attent maken het tijd was om te gaan, het park sluit om vijf uur. Net buiten het park is een supermarkt waar we wat boodschappen halen, we hebben immers een keukentje en kunnen zelf wat maken als we honger hebben. S'avonds zijn we maar uit eten gegaan al hadden we niet veel honger, er moest toch wel een beetje in. Om half tien lagen we alweer op bed , raar want we hadden vanmiddag ook al geslapen en we hoeven er morgen niet vroeg uit.

1. Hannie:
    25 augustus 2017
    Rust is ook wel eens goed voor de mens ha ha Mams
  2. Fennie:
    25 augustus 2017
    Goed rust nemen dat is wel eens goed maar jullie hebben nog even liefs van pap en mam
  3. Cindy:
    28 augustus 2017
    Welk hotel / hostel sliepen jullie?
  4. Bijke:
    30 augustus 2017
    Hallo Cindy,

In tortugero hebben we een paar nachten bij Gecko tortugero geslapen. Direct aan het strand, vlak naast het NP .
    In Cahuita hebben we overnacht bij Cabinas Tito. Mooie accommodatie, veel ruimte en rust. De cabinas liggen verspreid over het terrein.
    Hoop zo je vraag beantwoord te hebben, heb je nog meer vragen, hoor ik het graag van je.
    Groet bijke