Santa Elena

6 augustus 2017 - Santa Elena, Costa Rica

Zondag 6 augustus.

We waren vroeg wakker en het was mooi helder weer. We konden vanaf onze veranda de vulkaan Arenal helemaal zien. Meestal waren er een paar wolken in de buurt of er tegenaan, maar nu was hij helemaal goed te zien. Snel onze camera gepakt en nog een paar laatste foto's gemaakt. Even een lekker ontbijt gemaakt in de gezamenlijke keuken en wat broodjes voor onderweg gesmeerd. Tegen half acht zijn we gaan rijden. We rijden naar Santa Elena. Er zijn daar 2 soorten bos, het tropisch regenwoud en nevelwoud, de laatste ontstaat,als de wolken van de Pacific en de Caribische kust bij elkaar komen en een misterieuse nevel tussen de bomen komt te hangen. Na een mooie rit om de vulkaan en het meer van Arenal, komen we bij het plaatsje Tilaran . Hier stopt de asfalt weg en begint een weg bestaande uit kiezels, keitjes en grote brokken gesteente afgewisseld met grote en kleine gaten in het wegdek . Goed oppassen geblazen dus , wel was het uitzicht weer adembenemend over groene valleien en met oerwoud begroeide heuvels. We nemen een kleine pauze en Bijke spot ineens een aap in de boom. Snel onze camera gepakt om dit unieke moment vast te leggen. We rijden weer verder over de slechte weg, het gaat niet snel , Bijke heeft hierdoor tijd om goed om zich heen te kijken. Opeens zegt ze stop toekan toekan. In de boom zit een prachtige toekan. Zwart gele veren, en zo'n lange dikke snavel die was groen, geel,oranje en paars. Dit belooft veel goeds voor de komende 3 dagen. Om een uur of een waren we in Santa Elena , we waren blij dat we de weg achter ons hadden want tjonge tjonge wat was die slecht. Toen we eindelijk ons onderkomen voor de komende 3 nachten hebben gevonden , komen we aan de praat met de eigenaar. Hij verteld ons dat hij eigenlijk uit Zwitserland komt maar negen jaar geleden hier kwam en niet meer weg is gegaan. Hij vertelde ons wat er in de omgeving allemaal te doen, zien en beleven is. Driehonderd meter verderop was een klein restaurant, daar hebben  we lekker taco's gegeten. Daarna zijn we snel terug gegaan want het was inmiddels gaan regenen en onweer was onderweg zo te horen . We hebben nog even gekaart en zijn toen maar gaan slapen want we waren moe.

1. Jeanet:
    11 augustus 2017
    Wat weer een mooi verhaal en prachtige foto.s.
  2. Hannie:
    12 augustus 2017
    Prachtig wat een mooie natuur en die dieren komen de apen niet naar je toe? ben er zelf bang voor groetjes Mams.