Drake bay

15 augustus 2017 - Drake Bay, Costa Rica

Dinsdag 15 augustus,

We waren weer vroeg wakker ( zeven uur ), dit maal door een grote groep vogels die luid krijsend rondjes vloog boven het dorpje. Emillio had een lekker ontbijt voor ons gemaakt met veel vers fruit , toast , pannenkoekjes  en yoghurt. We gaan weer hiken , ditmaal de andere kant op. Daar zou een waterval moeten zijn, maar toen we een paar rondjes door het dorp gelopen waren zagen we geen afslag waterval. Dus maar weer het zelfde pad opgezocht wat we gister ook gelopen hadden. Het was tenslotte een mooie wandeling geweest en dat wilden we nog wel een keer zien . Misschien konden we de luiaard weer zien en dan wat langer en duidelijker. Helaas deze kwamen we niet meer tegen, zowel op de heen als de terugweg . Wel zagen we weer papegaaien , toekans , kapucijner aapjes , brulapen , hagedissen , leguanen en ook nog een slang van ongeveer een meter. Af en toe bezochten we een van de vele mooie  strandjes om te genieten van de zon en de schoonheid van de omgeving. Na ongeveer drie uur hiken kregen we trek en besluiten bij de volgende gelegenheid te vragen of we konden eten. Niet veel later kwamen we bij een resort waar gekookt werd, de heerlijke baklucht kwam ons al tegemoet en het water liep ons in de mond. Toen we vroegen of we konden eten vertelde de eigenaar dat het alleen voor hotelgasten was. Ook was er geen restaurant in de buurt, ja in Drake maar dat was 2 uur lopen zei hij. Kor heeft toen maar gevraagd of er hier ook luiaards in de bomen zaten en hij liet ons een boom zien achter zijn resort waar regelmatig een verblijft . Helaas was hij er niet maar we konden het vijf minuten verder op hun eigen platform ook proberen . Na een kleine klim kwamen we uit bij een hangbrug die naar het platvorm leed . Mooi tussen de boomtoppen uitkijkend over een valei en een rivier en waterval er onder,  schitterende omgeving. We spotten er wat toekans , apen en andere vogels maar helaas geen luiaards. We lopen vervolgens het hele stuk weer terug naar Drake. Toen we daar aankwamen hebben we gelijk een tour geboekt naar Corconvado Nationaal Park de volgende dag . Ook boeken we nog een nacht toer van zes tot negen om kikkers en reptielen te gaan spotten. Toen we in het eerste restaurantje gingen zitten wat we tegenkwamen, zaten er een Duitse man en vrouw die we eerder ook al waren tegen gekomen. We bestellen eten en kletsen wat met ze, erg gezellig. Het word alweer donker en het begint weer te regenen als we weg gaan. Nog snel even drinken halen voor de volgende dag en vroeg naar bed want om zes uur vertrekt de boot naar Corcovado Nationaal park.

1. Hannie:
    22 augustus 2017