Lipnomeer

14 augustus 2022 - Lipno nad Vltavou, Tsjechië

Tsjechië 14-8 2022

Als de wekker om 7 uur gaat is het zwaar bewolkt en lijkt het of er regen op komst is. We zijn vroeg want we willen op tijd op onze nieuwe camping zijn. Uit ervaring weten we dat als het tegen zit het lang kan duren voordat je een leuke plek gevonden hebt. We rijden parallel met de Vltava rivier naar het zuiden richting het Lipnomeer . Deze keer gelukkig geen wegwerkzaamheden of andere ongein onderweg,maar in eenmaal goed op de door ons geselecteerde aankomen,dat is wat we willen. Deze keer lukt het ook nog ,ondanks dat we onderweg nog getankt hebben en ook boodschappen hebben gehaald. Wel zijn we wat bezorgd over het weer . Waar het al 14 dagen lekker weer is en steeds tussen de 27 en 32 graden warm is . Is het vandaag bewolkt en hebben we onderweg een paar regenbuien gehad. Wanneer we bij de camping zijn is het echter droog en ze hebben plaats en het is een leuke camping. Dit kan alleen maar leuker worden zeggen we en we accepteren de voor ons aangewezen plaats . Als we alles geïnstalleerd hebben en een broodje zitten te eten breekt de zon door de wolken en begint het behoorlijk op te warmen. We staan op de tweede rij maar dat is niet erg , we lopen wel 5 meter extra om bij het water te komen. De hele middag zitten we lekker aan het meer in de zon te vissen en we vangen nog redelijk ook. Als we in de avond nog een rondje camping lopen zien we dat hij eigenlijk best wel groot is, maar daardoor niet minder gezellig. Overal tentjes en caravans met af en toe een vuurtje erbij het ziet er gezellig uit. Ook hier koelt het in de avond snel af en nadat we de kano opgeblazen hebben gaan we snel naar binnen. Om niet veel later te gaan slapen