5 dagen Waleakodi island

25 juli 2014 - Togean island, Indonesië

Bij dit resort zitten ontbijt,lunch&diner in begrepen. Dat moest ook wel want je kon n.l. Nergens anders heen om te eten. Ontbijt was karig, twee plukjes cake en twee bananen of drie kleine pannenkoekjes en 7 stukjes ananas. Lunch en diner was vaak hetzelfde rijst groente en vis . Voor het mooie strandje ligt een prachtig stuk koraal met ontelbaar veel vissen, in allerlei kleuren en vormen. Leuk om door te snorkelen . Zaterdag zijn we met nog een Nederlands stel op snorkel trip geweest, ook zeer de moeite waard. De rest van de dagen hebben we heerlijk op het strand gelegen en geluierd. Mede omdat het ontbijt weinig was gingen we iedere morgen naar de steiger om daar een paar crackers te eten die we meegebracht hadden uit marissa. Zondag morgen zagen we ineens in de verte dolfijnen uit het water springen,prachtig om te zien . We hoorden dat ze kwamen voor de plankton die bij geen maan dicht aan de kust komt , en als het weer licht word weer de zee intrekt.Ieder avond was het om 7 uur donker en werd de blauwe hemel verwisseld door een sterren hemel. Zo veel en zo schitterend dat kun je je haast niet voorstellen . Ook de bomen leken verlicht maar dat kwam door allemaal vuurvliegjes een prachtig schouwspel . Maar dat was nog niet alles, in de zee bleken ook allemaal lichtjes aan en uit te gaan dit bleek het plankton te zijn . Een heel bijzondere ervaring en alles op een plaats! Op de laatste dag heeft Kor nog 2 haaitjes gezien en een zeeschildpad ,gelukkig heeft hij de schildpad op de film kunnen zetten dat van de haaien is helaas mislukt. Ondanks dat we hier tot donderdag zouden blijven hebben we toch besloten om dinsdag s'morgens te vertrekken. We hebben het hele strand wel gezien en willen ook nog op een ander eilandje kijken . We vertrekken dan ook dinsdag 30 juli om 8 uur naar bolinga island. We kunnen met 4 mensen mee varen die op weg naar een tripje naar het jelly Fisch lagoon langs dit eilandje varen. We zullen wel zien wat daar weer te beleven valt en wat er te zien is.