Ferry naar de Togians

24 juli 2014 - Togean island, Indonesië

Om zes uur ging het loket open voor een bootticket, kor heeft er gelijk twee gekocht want hier wilden wij niet blijven. Boottickets waren € 2,40 voor ons tweeën. Als we dat hadden geweten, hadden we gisteren niet zoveel moeite hoeven te doen voor een pinautomaat.
Als de Ferry is volgeladen, er ging van alles mee kippen, zakken rijst, dozen, scooters, bankstellen en ook de mooie fauteuils waar wij op geslapen hadden, vertrekt de Ferry om 8.00. Boven op het dek, rijen stoelen en matrassen!!
Ons heerlijk geïnstalleerd op de matrassen en al snel in slaap gewiegd door het deinen van de boot.
Om drie uur zijn we in Dolong, nu nog een klein bootje charteren, nog een uurtje varen en dan zijn we op onze eindbestemming. Nog twee Nederlanders, een Engelsman en twee Fransen gaan mee.
Het stond al in de lonely planet, je hebt wilskracht nodig om de Togians te bereiken, maar je hebt nog meer wilskracht nodig om de Togians te verlaten.
Wat een plaatje, prachtig wit zandstrand en een paar hutjes variërend van basic, exclusief en superieur. Nou ons hutje is echt superieur,  op het strand onder een palmboom , 5 meter van de zee, top!! Geen scooters, geen lawaai, er heerst hier een heerlijke stilte hier kunnen wij ons prima zes dagen vermaken.
S,avonds een prachtige sterrenhemel zoals ik nog nooit gezien heb, overal sterren en ontzettend veel, de hele lucht geeft licht!! We gaan lekker slapen, het was wederom een lange reisdag maar het is het waard geweest.