Nachod

4 augustus 2022 - Náchod, Tsjechië

Tsjechië 4-8 2022

Voor ons doen zijn we op tijd wakker en het plan is om gelijk na ons ontbijt alles op te ruimen en verder Tsjechië in te trekken. Nou ja verder Tsjechië in we vertrekken naar Nachod een klein industrie stadje in het noord oosten van noord  Bohemen . Ongeveer 20 kilometer van de Poolse grens. We hebben gelezen dat je hier goed op forellen kunt vissen,daar gaan we voor. De rit ernaartoe is een mooie dwars door het reuzen gebergte. Je kunt aan de bouwstijl van de industrie en bepaalde huizen dat dit vroeger tot het Oostblok behoorde. Wel komen we langs de weg veel mooie kerkjes en prachtige landhuizen en kasteeltjes voor de welgestelden en de adelen van voor de tijden van het ijzeren gordijn. Als we in Nachod aan komen is het nog voor de middag en bloed heet. De eigenaar en zijn vrouw zijn iets ouder en spreken beide geen Engels of Duits. Met handen en voeten maken we duidelijk dat we een nachtje willen slapen en willen gaan vissen op forel. Dat van de overnachting hebben we snel duidelijk bij hun , maar dat van het vissen is een ander verhaal. We besluiten zelf maar op zoek te gaan naar een mooie plek. Echter is de temperatuur zo hoog en het waait ook nog eens niet . Verder als een wandeling rond de camping en een stukje erbuiten komen we dan ook niet. We pakken een stoel en gaan zitten, dit is eigenlijk het enige wat je zou moeten doen met deze temperaturen. De camping is een soort stadscamping a “la stadspark” in Groningen , helemaal groen maar toch vlak bij de stad. Wel is het ongeveer 50 jaar terug in de tijd qua  inrichting en interieur, maar daar zijn we al op voorbereid. Na het avondeten pakken we alles weer op de fiets om opzoek te gaan naar een leuke visplaats. Helaas vinden we geen geschikte plek , wel zien we een paar mooie exemplaren zwemmen. We konden alleen geen geschikte plek vinden, echt heel spijtig. Terug bij de camper maken we plannen voor morgen en zoeken een leuke camping aan het water waar we echt ook kunnen vissen. Het zou op deze camping ook prima kunnen , echter is er momenteel een erg lage waterstand in de rivier. We chillen de rest van de avond vol nieuwe plannen voor morgen.