Vliegvissen

3 augustus 2022 - Jablonec nad Jizerou, Tsjechië

Tsjechië 3-8 2022

Bij tijds uit veren en snel nemen we ons ontbijt. Het brood wat we gisteren bij de warme bakker hadden gehaald bleek geen succes. Maar ja we moeten het er maar mee doen. Het plan is om te gaan vissen met de vliegvishengels . Alles op de fietsen geladen en gaan. Na een paar kilometer vinden we een leuke plek, hier maar proberen dan? zegt Kor. Vol goede moed maken we onze hengels klaar en stappen in onze speciale vis pakken. Hier mee kunnen we tot onze oksels in het water staan zonder nat te worden ,zo is de bedoeling. We stappen het frisse water in en vissen tot een uurtje of drie . Maar helaas de Jizera rivier heeft geen visjes voor ons. Terwijl ze er wel zijn ,we zien namelijk kleine visjes en waar kleine visjes zijn zijn ook grote. Maar niet voor ons dus helaas. In deze pakken zou je droog moeten blijven maar als Kor zijn pak uit doet is zijn hele kruis nat. Snel naar de camping om op te drogen. Als we niet veel later bij de camper zijn relaxen we wat en gaat de bbq aan . Kor heeft voor de zekerheid maar een paar forellen uit de vriezer gehaald en deze gaan bij gebrek aan zelf gevangen vis op de bbq. Na een half uurtje uitbuiken pakken we de fiets weer en gaan het nogmaals proberen . Ook deze keer zonder succes, wel krijgen we het werpen steeds beter onder de knie. Als we weer naar de camping fietsen is het al bijna donker en tijd om een gezellig kampvuur te gaan maken. Na wat moeite zit de fik er in en hebben een gezellige avond buiten.