Jablonec nad Jizera

2 augustus 2022 - Jablonec nad Jizerou, Tsjechië

Tsjechië 2-8 2022

Vroeg uit de veren om weer verder te trekken naar Jablonec aan de Jizera . Eerst moeten we natuurlijk nog de benodigde papieren regelen om te mogen vissen. Eerst fietsen we naar het gemeentehuis om een Tsjechische visakte te halen om vervolgens met de camper langs de viswinkel te gaan om de vergunning voor forel vissen te halen. Dit verloopt allemaal erg gesmeerd, geen vervelende dingen gelukkig. De rit naar Jablonec verloopt ook al even vlekkeloos. We zitten nu in het reuzengebegte, ook weer een prachtig gebied waar in de winter ook geskied kan worden. Als we bij de camping aankomen die we uitgezocht hadden is er gelukkig nog plaats voor ons . Van de eigenaar mogen we eerst zelf een plaatsje uitzoeken om vervolgens terug te komen om de formaliteiten te regelen. Als we de camping oprijden zien we dat alle plaatsen aan de rivier al bezet zijn . Dat is jammer maar het is niet anders, we parkeren de camper en gaan naar voren om de formaliteiten te regelen. Als alles geregeld is en we zijn terug bij de camper blijken de Nederlanders die aan de rivierkant staan aan het opruimen zijn om niet veel later te vertrekken. Gelijk inpikken die mooie plek zegt Bijke en handig parkeert Kor de camper op de vrijgekomen plaats. Snel even alles installeren en 10 minuten later zitten we heerlijk in het zonnetje. Dit is echt wel een van de leukste campings die we tot nu toe gehad hebben. Niet te groot , vuurplaatsen bij de plekken en begroeid met bomen rondom en dan ook nog aan een leuk riviertje. Na wat relaxen lopen we even naar het dorpje om wat boodschapjes te halen , nou ja alleen maar wat broodjes. Het is erg rustig in het klein dorp maar alles is er wel kruidenier,slager ,bakker. Als we terug zijn koken we snel een warme prak om vervolgens nog even op de fiets te stappen om te gaan kijken waar we moeten gaan vissen. We vinden helaas geen geschikte plek en gaan teleurgesteld weer naar de camping. Bijke wil met alle geweld een gezellig vuurtje bij de camper ,dus Kor gaat hout sprokkelen in het bos. Niet veel later komt hij terug met een grote stapel stokken en maakt snel het vuurtje aan. Het hout is echter een beetje vochtig waardoor het vreselijk begint te roken. Nou nou zegt kor straks blus helicopters boven de camping en worden we weg gestuurd. Gelukkig gebeurde dat niet en niet veel later is het weer tijd om naar bed te gaan.