Pantai bira dag 1

21 juli 2014 - Pantai Simueng, Indonesië

Half zes s,morgens zijn we in Makassar, in de bus besloten dat we door zouden rijden naar Pantai Bira.
We stapten uit de bus en werden omsingelt door taxichauffeurs, iedereen wou ons wel overal heen brengen. 1 was zo brutaal en wilde met mijn koffer weg lopen!
Toen de chauffeurs werden afgeleidt door een nieuwe bus hebben wij een taxi genomen, naar de busterminal. Het werd niet een bus terminal maar MPV, ritje van 4 en half uur (18 euro).
We werden tegen tweeën afgezet bij Sunshine guesthouse, niemand thuis, opzoek naar ander onderkomen.
Twee andere hotels bekeken met bungalows, maar dat was allemaal vergane glorie, vies, kapot, vervallen, slecht onderhouden, 3x niks.
De volgende onderkomen was raak, netjes en schoon, dicht bij het strand.
Gelijk strandspullen gepakt en naar het strand, prachtig mooie witte zandstranden.
S,avonds lekker gegeten en een ander Nederlands stel ontmoet, zaten in Sunshine guesthouse, hebben daar tot vijf uur moeten wachten, voordat er iemand kwam!