Laatste dag

15 augustus 2015 - Cat Ba Island, Vietnam

Zaterdag 15 augustus. Vandaag begint de lange weg naar huis. Inpakken hadden we gisteravond al gedaan ,het was alleen een kwestie van uitchecken ,ontbijten en naar de verzamelplek van de bus lopen. Om negen uur komt de bus die ons naar de haven brengt. Daar konden we gelijk de boot op om ons naar het vasteland te brengen. Wij dachten dat we weer naar de zelfde haven plaats gingen, maar we kwamen ergens anders uit. Daar werden we in een bus gezet die ons dan wel weer naar dezelfde plaats brengt waar we op de boot gestapt waren toen we naar Cat Ba vertrokken. We waren ruim op tijd om ons vliegtuig te halen en besluiten hier even te blijven om wat te drinken. Wel willen alle taxi chauffeurs en boot kaartverkopers je in hun transportmiddel  hebben. Maar zoals al zo vaak deze vakantie regelen we dat zelf. we moesten om ongeveer een uur bij het vliegveld zijn voor onze vlucht van kwart voor drie. Taxi's vertelden ons dat naar het vliegveld zo'n 150.000,- dong koste. Wij wilden een taxi met meter, dan weten we zeker dat we niet worden bedonderd. Het bleek toen we bij het vliegveld arriveerden maar 100.000,- dong te kosten. Wat niet zo leuk was is dat onze vlucht twee uur vertraging had. We hebben maar buiten het kleine luchtvaartgebouw op een terrasje gezeten om te wachten. Dat er niemand kwam om de bestelling op te nemen kon ons niet zoveel schelen want we hadden onze eigen cola mee. Het was er lekker warm maar het waaide ook lekker. Toen onze vlucht dan eindelijk met twee uur vertraging vertrok, bleek bij het landen in Ho Chi Minh dat het te druk was en moesten we een half uur rondjes vliegen om toestemming te krijgen om te landen. Toen we uiteindelijk om acht uur landen, hadden we best wel trek. We besluiten naar de andere luchthaven te lopen ( we waren op de binnenlandse geland ) en daar wat eten te halen. We hebben 4 x een rondje gelopen, lift in lift uit maar geen fatsoenlijk restaurant . Kor zegt dan maar bij de burger king. Om 23.00 uur inchecken voor onze vlucht naar Dubai. Kor vraagt nog even of het weer mogelijk is om een upgrade te krijgen naar de business class zoals we die de heenreis ook hadden, maar helaas dat was nu niet mogelijk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl