Vrchlabi

1 augustus 2022 - Vrchlabí, Tsjechië

Tsjechië 1-8 2022

Als we wakker worden staat de zon alweer hoog aan de hemel en snel nemen we een ontbijt. In dit geval crips dat is lekker snel. De bedoeling is om eerst weer  een reserve band te gaan halen want dat is wel zo handig, mochten we onverhoopt weer een lekke band krijgen. Op het internet hadden we een garage op nog geen 8 kilometer afstand gevonden. Deze repareerde ook campers volgens de website . Vol goede moed rijden we richting de garage en onderweg genieten we van het prachtige heuvelachtige landschap. Tot we een kilometer voor onze eindbestemming ineens op wegwerkzaamheden stuiten. Weg afgesloten dus keren en een andere weg zoeken. Dat is weer even balen maar niet opgeven en doorgaan dat is ons motto, want er zijn  nu eenmaal meer wegen die naar Rome leiden. Uiteindelijk komen we bij de garage en worden snel geholpen. “Ooo kapot “ zegt de man die ons helpt, ja zegt Kor daarvoor zijn we hier en jij mag hem maken. Vrij snel is de juiste band gevonden en niet veel later zijn we weer op pad richting Vrchlabi ongeveer 160 kilometer verder naar het oosten. De rit er naartoe is adembenemend mooi, over niet al te brede wegen , die overigens ook niet al te best waren. Het gaat daardoor ook niet echt snel maar genieten doen we wel. Als we om een uurtje of vier eindelijk op de autocamp Vrchlabi aankomen zijn we blij dat we er zijn, alhoewel het een mooie reis er naartoe was. De bedoeling is om hier te gaan vissen, maar aan de plas waar we staan mag niet gevist worden. Het is ook niet de meest mooie camping, maar dat ter zijde. We zijn hier ook alleen om een vis vergunning voor Tsjechië te halen en de daarbij behorende papieren om op forel te kunnen vissen. We stappen daarom gelijk op de fiets om dit te gaan regelen. Op het internet hebben we een viswinkel gevonden die deze vergunningen heeft. Als we aankomen bij deze geweldige viswinkel die echt gigantisch is blijkt dat we eerst naar het gemeentehuis moeten om een Tsjechische vergunning te halen voordat we een forellen vergunning kunnen fixen. Helaas is het nu al te laat om naar het gemeentehuis te gaan en gaan we terug naar de camping. Het plan is om morgenochtend even op de fiets naar het centrum van Vrchlabi te gaan en daarna alles op te pakken en met de camper langs de viswinkel te rijden om de juiste papieren te halen. Nu is het echter te laat daarvoor en gaan we gezellig wat eten bij het restaurantje op de camping. Niet duur en het smaakte uitstekend. Niet veel later rollen we tevreden ons bedje in.