Forsaleden

13 augustus 2025 - Pilgrimstad, Zweden

Woensdag 13 augustus 

Wanneer we vroeg wakker worden besluiten we om na het broodje eten maar weer eens te gaan verkassen. We vinden niet veel verder een mooie plek om even een hengeltje uit te gooien. Wanneer we een half uurtje later op de bestemming aankomen vinden we snel een mooie plek en pakken onze hengels. We zitten nog steeds in het zelfde gebied ,sterker nog we zitten aan de zelfde rivier. Het is warm en dus gaat de korte broek weer aan vandaag. Na het kopen van een visvergunning gaan we op pad. Ook hier is het wonder schoon, niet gek want we zitten nu aan de laatste kilometer van de wandeling van gisteren. Hier komen we zelf pas achter wanneer we een wandeling van een kilometer maken naar de eerste visplaats waar we het gaan proberen. Het vissen gaat niet echt lekker alleen Kor vangt een baars van tweeënveertig centimeter en een veel te klein forelletje maar verder blijft het stil aan de hengels. Wanneer we na een tijdje besluiten terug te gaan is het inmiddels zo warm dat Kor het water in wil om af te koelen, Bijke blijft aan de kant water is haar al snel te koud. Na een frisse duik laat hij zich even heerlijk opwarmen door de warme zon. Het is met 28 graden lekker weer voor deze tijd van het jaar. We relaxen lekker bij de camper en kunnen zelfs buiten eten . Na het eten toch nog maar even vissen, nu lopen we de andere kant op om het daar eens te gaan proberen. Na een paar Baarsjes te hebben gevangen zegt Bijke ik zit vast , nee hè het gaat net zo lekker. Nee wacht het is een hele grote vis lijkt wel een baksteen. Voorzichtig haalt ze hem naar de kant waar Kor al met het schepnet klaarstaat. Een grote snoek zit niet veel later in het net en Bijke is helemaal in haar nopjes. Helaas niet de vis waar we voor kwamen maar wel leuk om te vangen. Helemaal in onze nopjes gaan we terug naar de camper nu het nog licht is. Niet te laat op bed dan kunnen we morgen ochtend nog even vissen. 

2 Reacties

  1. Jan Marianne:
    22 augustus 2025
    Geweldig wat beleven jullie allemaal Jan heeft al kaarten gekocht van Zweden om te kijken waar jullie rondzweven wij zijn natuurlijk niet bekend daar maar leuk hoor jullie zijn ondernemend stel goede reis verder
  2. Bijke visser:
    24 augustus 2025
    Hallo Jan en Marianne,

    Het is zo leuk om met de camper Zweden te ontdekken. Zweden is groot, grappig dat Jan er een kaart bij houdt, soms lijkt de afstand klein, maar moet je soms helemaal omrijden omdat er een meer tussen zit of gewoonweg geen weg is. Leuk dat jullie meegenieten.